Your browser does not support JavaScript!

Διδακτορικές διατριβές

Τρέχουσα Εγγραφή: 1 από 71

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000467446
Τίτλος Ο ρόλος και η σημασία των ΤΠΕ στην ενθάρρυνση της δημιουργικότητας των μαθητών/τριών Δημοτικού Σχολείου : η παιδαγωγική αξιοποίηση της Land Art / Σπανουδάκη Αντ. Αλεξία.
Άλλος τίτλος The role and importance of ICT in encouraging the creativity of Primary School students : the pedagogical use of Land Art
Συγγραφέας Σπανουδάκη, Αλεξία Αντ.
Σύμβουλος διατριβής Αναστασιάδης Παναγιώτης
Μέλος κριτικής επιτροπής Ζαράνης Νικόλαος
Βλασταράς Βασίλειος
Λοΐζος Σοφός
Δεληγιάννης Ιωάννης
Κουτρομάνος Γεώργιος
Μανούσου Ευαγγελία
Περίληψη Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η διερεύνηση της ενίσχυσης της δημιουργικότητας μέσω των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) σε μαθητές Δημοτικού. Επιπλέον, διερευνήθηκε εάν μπορούν να συνδεθούν το φυσικό περιβάλλον (Land Art) με το διαδικτυακό περιβάλλον (ΤΠΕ), καθώς και οι απόψεις των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν σχετικά με την αξιοποίηση της Land Art. Στην παρούσα έρευνα συμμετείχαν 49 μαθητές/τριες που φοιτούσαν στην Ε’ Τάξη δύο Δημοτικών Σχολείων της Κρήτης (Ν. Χανίων, Ν. Ρεθύμνης), καθώς και τέσσερις εκπαιδευτικοί. Στους/Στις παραπάνω μαθητές/τριες χορηγήθηκε το Torrance Test of Creative Thinking-Figural Form, τόσο πριν (Form A) όσο και με το πέρας (Form B) των διαδραστικών τηλεδιασκέψεων. Επιπλέον, πριν την έναρξη των διαδραστικών τηλεδιασκέψεων χορηγήθηκαν τα ερωτηματολόγια EXANTE και Ψυχολογικού Κλίματος (πριν). Με το πέρας της 1ης τηλεδιάσκεψης συμπληρώθηκε το ερωτηματολόγιο ONGOING 1, μετά τη 2η τηλεδιάσκεψη συμπληρώθηκε το ερωτηματολόγιο ONGOING 2, μετά το τέλος της 3ης τηλεδιάσκεψης συμπληρώθηκε το ερωτηματολόγιο ONGOING 3 και, με την ολοκλήρωση της 4ης τηλεδιάσκεψης συμπληρώθηκαν τα ερωτηματολόγια ONGOING 4, EXPOST, Ψυχολογικό Κλίμα (μετά). Η υλοποίηση των διαδραστικών τηλεδιασκέψεων πραγματοποιήθηκε βάσει της μεθοδολογίας του «ΟΔΥΣΣΕΑ» και με το πέρας των τηλεδιασκέψεων ελήφθησαν οι συνεντεύξεις από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς. Το γενικό θέμα με το οποίο ασχολήθηκαν τα συνεργαζόμενα σχολεία ήταν «Ο Οδυσσέας στη Χώρα του Διαδικτύου» και πιο συγκεκριμένα, οι υποομάδες διερεύνησαν τις εξής υποενότητες: α) διαδικτυακό εκφοβισμός, β) ηλεκτρονική εξαπάτηση, γ) εθισμός στο διαδίκτυο και, δ) αποπλάνηση στο διαδίκτυο. Είναι απαραίτητο να αναφερθεί ότι κατα την 3η τηλεδιάσκεψη, οι μαθητές και οι μαθήτριες δημιούργησαν ένα εκπαιδευτικό σενάριο ανά ομάδες, το οποίο σχετιζόταν με το υπο-θέμα τους και έως την 4η τηλεδιάσκεψη του ‘έδωσαν ζωή’ μέσω της Land Art και του Bookcreator. Από τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας υπάρχει θετική μεταβολή στα επίπεδα δημιουργικότητας των μαθητών/τριών κατόπιν της χρήσης των ΤΠΕ στη διδακτική διαδικασία.
Φυσική περιγραφή 323 σ. : πιν. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Creativity
ICT
Land art
Torrance test of creative thinking
Δημιουργικότητα
ΤΠΕ
Ημερομηνία έκδοσης 2024-06-19
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Διδακτορικές διατριβές
  Τύπος Εργασίας--Διδακτορικές διατριβές
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/2/d/6/metadata-dlib-1726828869-7035-5946.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 3

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Δεν έχετε δικαιώματα για να δείτε το έγγραφο.
Δεν θα είναι διαθέσιμο έως: 2027-09-18