Your browser does not support JavaScript!

Διδακτορικές διατριβές

Τρέχουσα Εγγραφή: 8 από 70

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000426844
Τίτλος Σχολική κοινότητα και αυτοαξιολόγηση σχολείου με στόχο τη βελτίωση του : μια έρευνα δράσης εστιασμένη στον σχολικό εκφοβισμό
Άλλος τίτλος School Community and School Self-Evaluation Intended for its Improvement : An Action Research Focused on School Bullying
Συγγραφέας Θεοδώρου, Ιωάννης Α
Σύμβουλος διατριβής Καλογιαννάκη Πέλλα
Μέλος κριτικής επιτροπής Κουρκούτας Ηλίας
Ανδρεαδάκης Νικόλαος
Περίληψη Κύριος σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι η διερεύνηση και η διεξοδική εξέταση της συμβολής της σχολικής κοινότητας στη βελτίωση του σχολείου, μέσω της διαδικασίας αυτοαξιολόγησής του. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δύο φάσεις. Στην πρώτη φάση υλοποιήθηκε η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης του σχολείου με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών, γονέων, μαθητών και του σχολικού συμβούλου κατά το σχολικό έτος 2013-2014. Η διαδικασία αυτοαξιολόγησης του σχολείου ακολούθησε τις αρχές του παρατηρητηρίου της ΑΕΕ (Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Έργου) με την αξιοποίηση όμως διάφορων πρωτότυπων εργαλείων. Με την ολοκλήρωση της αυτοαξιολόγησης του σχολείου η σχολική κοινότητα αποφάσισε την υλοποίηση μιας δράσης για τον σχολικό εκφοβισμό. Η δράση και τα αποτελέσματα αυτής αποτέλεσαν τη δεύτερη φάση της διδακτορικής διατριβής κατά το σχολικό έτος 2014-2015. Ένα από τα ευρήματα μεταξύ άλλων της διδακτορικής διατριβής είναι ότι έγινε κατανοητός στους εκπαιδευτικούς ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί το σχολείο και η σχολική κοινότητα (εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς). Συγκεκριμένα δημιουργήθηκε μια συνολική εικόνα του σχολείου με ισχυρά και αδύναμα σημεία, τα οποία αποτυπωθήκαν στην τελική έκθεση αυτοαξιολόγησης του σχολείου. Επίσης διαπιστώθηκε η αδυναμία των γονέων να υποστηρίξουν τα παιδιά τους στο σπίτι, καθώς και οι λόγοι για τους οποίους συμβαίνει αυτό. Συνέπεια του τελευταίου αυτού ήταν και η ύπαρξη κάποιων δυσλειτουργικών συμπεριφορών από μερικούς μαθητές. Λόγω των τελευταίων αυτών αποφασίστηκε από την εκπαιδευτική κοινότητα η υλοποίηση μιας δράσης με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό. Μετά την υλοποίηση της σχολικής δράσης οι συμπεριφορές αυτές μειώθηκαν σε στατιστικά σημαντικό βαθμό. Αναφορικά με την ίδια τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης του σχολείου, φαίνεται ότι οι εκπαιδευτικοί του συγκεκριμένου σχολείου θεωρούν ότι αυτή δεν στοχεύει μόνο σε μια δημιουργική ανατροφοδότηση με στόχο τη βελτίωση του σχολείου, αλλά εγκυμονεί τον κίνδυνο της μισθολογικής καθήλωσης και ενδεχομένως και απολύσεων. Η έλλειψη εμπιστοσύνης των εκπαιδευτικών του σχολείου για την εκπαιδευτική πολιτική απορρέει από το γενικότερο πολιτικό κλίμα σε εποχή οικονομικής κρίσης (2013-2015), η οποία επιτείνεται από τη διαρκή αναβολή πραγματοποίησης μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση (2019) σε συνδυασμό με την απουσία από τις σπουδές των εκπαιδευτικών παραστάσεων στο γνωστικό αντικείμενο της εκπαιδευτικής αξιολόγησης σε επίπεδο σχολείου.
Φυσική περιγραφή 560 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Bullying
School community
School improvement
Self-evaluation
Αυτοαξιολόγηση σχολείου
Σχολική βελτίωση
Σχολική κοινότητα
Σχολικός εκφοβισμός
Ημερομηνία έκδοσης 2019-11-29
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Διδακτορικές διατριβές
  Τύπος Εργασίας--Διδακτορικές διατριβές
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/4/0/1/metadata-dlib-1575969476-63573-15679.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 464

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 10