Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Συλλογές    Τύπος Εργασίας    Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης  

Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Τρέχουσα Εγγραφή: 4 από 6596

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000465888
Τίτλος Διερεύνηση της θέσης της γυναίκας στην εκπαιδευτική διοίκηση : οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες στην κατάκτηση ηγετικών θέσεων και οι παράγοντες που συμβάλλουν στην εμφάνισή τους / Καρανίκα Ελένη.
Άλλος τίτλος Investigating the position of women in educational administration : the difficulties in achieving leadership positions and the factors that contribute to their appearance
Συγγραφέας Καρανίκα, Ελένη
Σύμβουλος διατριβής Χατζηστεφανίδου Σοφία
Περίληψη Στη σύγχρονη εποχή, η θέση των γυναικών στην εκπαιδευτική διοίκηση έχει εξελιχθεί σημαντικά, ωστόσο εξακολουθούν να υπάρχουν πολλά εμπόδια με τα οποία έρχονται αντιμέτωπες οι γυναίκες στην πορεία τους προς την κατάκτηση ηγετικών θέσεων. Έπειτα από αλλεπάλληλους αγώνες διεκδίκησης των ανθρώπινων δικαιωμάτων τους, με πιο σημαντικά το δικαίωμα ψήφου και το δικαίωμα στην παροχή εκπαίδευσης, διαφαίνεται ότι κάποια κατάλοιπα του παρελθόντος εξακολουθούν να υφίστανται. Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση οι γυναίκες πολλές φορές θεωρούνται καλές για να είναι δασκάλες, αλλά όχι εξίσου καλές για να καταλαμβάνουν διοικητικά καθήκοντα. Από την άλλη, οι άντρες φαίνεται να είναι προτιμότεροι στη διαδικασία ανάληψης ευθυνών και της κατάληψης υψηλόβαθμων ιεραρχικά θέσεων, ενισχύοντας κατά αυτόν τον τρόπο και το κύρος τους. Η διαφοροποίηση αυτή σηματοδοτεί μια ποιοτική ανισότητα μεταξύ των δύο φύλων. Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο τη διερεύνηση της θέσης της γυναίκας σε διοικητικά καθήκοντα και εστιάζει το ενδιαφέρον της στον εκπαιδευτικό κλάδο. Ακόμη, επικεντρώνεται στις δυσκολίες και τους ανασταλτικούς παράγοντες που παρουσιάζονται στην ανάληψη μιας υψηλόβαθμης ιεραρχικά θέσης αλλά διερευνώνται επίσης και ευρύτεροι παράγοντες αποτροπής από την ανάληψη ηγετικών καθηκόντων, οι οποίοι βασίζονται σε κοινωνικά πρότυπα και στερεοτυπικές αντιλήψεις σχετικά με τη διάκριση των φύλων. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε στην έρευνά μας είναι η ποιοτική ανάλυση των ερευνητικών δεδομένων και για να επιτευχθεί αυτό ζητήθηκε δείγμα από δέκα γυναίκες σε διοικητικά εκπαιδευτικά καθήκοντα. Σύμφωνα με τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από την έρευνα έγινε γνωστό ότι τα στερεότυπα και οι προκαταλήψεις επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την κοινή γνώμη. Οι γυναίκες μέσα από το περιβάλλον τους, οικογενειακό και επαγγελματικό, αλλά και από την ευρύτερη κοινωνία έρχονται αντιμέτωπες με θεωρίες και απόψεις που θέλουν το φύλο τους ασθενές και αφοσιωμένο στην οικογένεια, χωρίς μεγάλες βλέψεις για επαγγελματική ανέλιξη και επιδίωξη καριέρας. Όλες οι παραπάνω απόψεις μπορούν να αλλάξουν, εάν υπάρξει η κατάλληλη ενθάρρυνση και ψυχολογική υποστήριξη ως προς την εκπλήρωση των επιθυμιών των γυναικών εκπαιδευτικών. Τα μέσα και οι πρακτικές μέθοδοι που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την επαγγελματική ανέλιξη των γυναικών θα αποτελούσαν και τρόπους αντιμετώπισης και εξάλειψης των έμφυλων διακρίσεων.
Φυσική περιγραφή 170 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Discrimination
Educational administration
Equality
Female leadership
Gender
Gender roles
Women
Έμφυλοι ρόλοι
Γυναίκες
Γυναικεία ηγεσία
Διακρίσεις
Εκπαιδευτική διοίκηση
Ισότητα
Κοινωνικό φύλο
Ημερομηνία έκδοσης 2024-06-25
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/9/9/2/metadata-dlib-1720086703-785691-32726.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 2

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 0