Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Τρέχουσα Εγγραφή: 6478 από 6695
|
Κωδικός Πόρου |
000444364 |
Τίτλος |
Η καλλιέργεια της υπολογιστικής σκέψης στα παιδιά της προσχολικής ηλικίας : η μέλισσα Bee-Bot συναντά το κόσμημα των διπλών μελισσών από το Χρυσόλακκο Μαλίων στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου |
Συγγραφέας
|
Παπαδάκη, Βικτωρία
|
Σύμβουλος διατριβής
|
Αμπαρτζάκη Μαρία
|
Περίληψη |
Η παρούσα μελέτη αφορά στην ανασκόπηση της βιβλιογραφίας για το σχεδιασμό μιας διδακτικής παρέμβασης σε παιδιά νηπιακής ηλικίας. Το θέμα της παρέμβασης είναι οι εναλλακτικοί τρόποι παρουσίασης αντικειμένων ιστορικής σημασίας σε Μουσεία ή και αρχαιολογικούς χώρους, με τη χρήση ρομποτικών παιχνιδιών και η καλλιέργεια της υπολογιστικής σκέψης στα παιδιά της προσχολικής ηλικίας. Η μέλισσα Bee-Bot συναντά το κόσμημα των διπλών μελισσών από το Χρυσόλακκο Μαλίων της Κρήτης στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου. Αρχικά, παρουσιάζεται η αξία της μουσειακής εκπαίδευσης και ο ρόλος του προγραμματισμού, οι οποίοι συνδέονται μέσα από μια ολοκληρωμένη διδακτική παρέμβαση με στόχο την καλλιέργεια της υπολογιστικής σκέψης αφενός και της βαθιάς γνώσης των εκθεμάτων του Μουσείου αφετέρου. Το ρομποτικό παιχνίδι χρησιμοποιείται για να διδαχθούν τα παιδιά έννοιες από τις μαθησιακές περιοχές των Μαθηματικών, της Ιστορίας και των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνίας. Ο στόχος αυτής της εργασίας είναι η διερεύνηση μέσα από την ανασκόπηση της ελληνικής και διεθνούς βιβλιογραφίας της συμβολής της υπολογιστικής σκέψης στο σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός προγράμματος μουσειακής εκπαίδευσης με την χρήση του ρομποτικού παιχνιδιού Bee Bot. Αρχικά, σχεδιάζεται η ανίχνευση των πρότερων γνώσεων και των αντιλήψεων των παιδιών για το ρομπότ, το μουσείο και τις έννοιες «Πάνω–Κάτω / Δεξιά-Αριστερά». Ακολουθεί ο σχεδιασμός της διδακτικής παρέμβασης με στόχο να καλλιεργηθεί η ικανότητα των μικρών μαθητών να δημιουργούν ή να αναγνωρίζουν κώδικες μέσα από την ανακάλυψη ενός μουσειακού εκθέματος καθώς και η ικανότητα να αντιλαμβάνονται και να κατανοούν ότι μπορούμε να μάθουμε για το παρελθόν με διαφορετικό τρόπο. Η αξιολόγηση της διδακτικής παρέμβασης βασίστηκε στην παρουσίαση επιλεγμένων ερευνών που υποστηρίζουν ότι η χρήση της ρομποτικής τεχνολογίας μέσα από κατάλληλα σχεδιασμένες δράσεις, βοηθά τα παιδιά να μάθουν και να συνδέσουν γνώσεις και πληροφορίες που έχουν σχέση με διαφορετικές γνωστικές περιοχές των προγραμμάτων σπουδών για το νηπιαγωγείο. Επίσης, η εισαγωγή του Bee Bot στο Νηπιαγωγείο μπορεί να είναι ένα χρήσιμο παιχνίδι για το σχεδιασμό δραστηριοτήτων που αφορούν σε όλες τις γνωστικές περιοχές του Προγράμματος σπουδών.
|
Φυσική περιγραφή |
117 σ. ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Ελληνικά |
Θέμα |
Bee Bot |
|
Έννοιες χώρου |
|
Μουσείο |
|
Μουσειακή Εκπαίδευση |
|
Νηπιαγωγείο |
|
Προγραμματισμός |
|
Υπολογιστική σκέψη |
Ημερομηνία έκδοσης |
2021-09-21 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
|
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
Μόνιμη Σύνδεση |
https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/2/0/8/metadata-dlib-1639484459-262909-28006.tkl
|
Εμφανίσεις |
354 |