Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εντολή Αναζήτησης : Συγγραφέας="Β."
Και Συγγραφέας="Ρωμανός"
Τρέχουσα Εγγραφή: 6513 από 6695
|
Κωδικός Πόρου |
000445596 |
Τίτλος |
Απόψεις και πρακτικές των εκπαιδευτικών για τη συμμετοχή αλλοδαπών γονέων στη σχολική ζωή |
Συγγραφέας
|
Περσεμάτη, Καλλιόπη
|
Σύμβουλος διατριβής
|
Συνώδη Ευανθία
|
Περίληψη |
Τα τελευταία χρόνια τα ελληνικά σχολεία δέχονται μεγάλο αριθμό παιδιών προσφύγων και μεταναστών, έτσι γίνεται μια προσπάθεια να μελετηθούν οι πρακτικές σχετικά με την ενεργή γονική συμμετοχή τους. Σκοπός της συγκεκριμένης έρευνας ήταν να διερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών για τη συμμετοχή των αλλοδαπών γονέων στη σχολική ζωή. Επιπλέον, συσχετίστηκαν οι αντιλήψεις αυτές με τα μοντέλα ηγεσίας που υιοθετεί το εκπαιδευτικό προσωπικό και το είδος γονικής συμμετοχής που έχουν αναπτύξει με τους αλλοδαπούς γονείς. Ακόμη, μελετήθηκε η συνεργασία που έχουν με τους συναδέλφους τους, αναφορικά με τη γονική συμμετοχή των αλλοδαπών, και οι απόψεις τους για την ισχύουσα νομοθεσία που αφορά τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των γονέων στο σχολείο. Τέλος, όλες οι παραπάνω αντιλήψεις συνδέθηκαν με τα αντίστοιχα μοντέλα ηγεσίας και το αντιπροσωπευτικότερο είδος γονικής συμμετοχής. Για να μελετηθεί το παραπάνω ζήτημα διενεργήθηκε μία ποιοτική έρευνα με την μέθοδο των συνεντεύξεων. Οι συμμετέχοντες προέρχονταν από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση του Νομού Ηρακλείου και ανέρχονταν σε 16 άτομα. Ανήκαν, επίσης, σε τέσσερις κατηγορίες, εκείνη των διευθυντών, των προϊσταμένων, των δασκάλων και των νηπιαγωγών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι όλοι οι συμμετέχοντες δεν αντιμετωπίζουν τους αλλοδαπούς γονείς διαφορετικά από τους ημεδαπούς. Επιπλέον, γίνονται προσπάθειες, ειδικότερα από τους εκπαιδευτικούς, ώστε οι αλλοδαποί γονείς να συμμετέχουν πιο ενεργά στη σχολική ζωή και να ξεπεράσουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν ως αλλοδαποί (γλωσσικές, κοινωνικο-συναισθηματικές, οικονομικές). Ωστόσο, σχεδόν όλοι οι συμμετέχοντες υποστήριξαν ότι οι γονείς, ημεδαποί και αλλοδαποί, δεν είναι σε θέση να λαμβάνουν μαζί τους αποφάσεις για τη λειτουργία της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου, λόγω της μη κατάρτισής τους στον κλάδο της εκπαίδευσης.
|
Φυσική περιγραφή |
113 σ. ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Ελληνικά |
Θέμα |
Immigrant parents΄ participation |
|
Leadership models |
|
Parental involvement |
|
Parental participation |
|
School – family partnership, |
|
Γονική εμπλοκή |
|
Γονική συμμετοχή |
|
Γονική συμμετοχή αλλοδαπών γονέων |
|
Εταιρικές σχέσεις σχολείου- γονέων |
|
Μοντέλα ηγεσίας |
Ημερομηνία έκδοσης |
2021 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
|
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
Μόνιμη Σύνδεση |
https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/8/8/4/metadata-dlib-1643696594-351096-28569.tkl
|
Εμφανίσεις |
626 |