Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Συλλογές    Τύπος Εργασίας    Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης  

Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Τρέχουσα Εγγραφή: 4629 από 6472

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000417797
Τίτλος Μορφοσυντακτικές (α)συμμετρίες στην ονοματική φράση των ελληνικών ως Γ2 από Γ1-ιταλικά
Άλλος τίτλος Morphosyntactic nominal phrase (a)symmetries between italian L1 and Greek L2 /
Συγγραφέας Παπαχατζάκη, Μαρία Ιωαν.
Σύμβουλος διατριβής Κατσιμαλή, Γεωργία
Περίληψη Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο την Ελληνική ως ξένη γλώσσα και συγκεκριμένα την εκμάθησή της από ενήλικες ομιλητές με Γ1–ΙΤΑΛΙΚΑ σε σχέση με άλλες Γ1. Πιο συγκεκριμένα, μελετάμε φαινόμενα συμφωνίας εντός Ονοματικής Φράσης και γραμματικών κατηγοριών (γένος, πτώση, αριθμός), την επιρρηματική αιτιατική, καθώς και τα ρήματα και επιρρήματα με συμπλήρωμα Προθετική φράση. Παίρνοντας ως προϋπόθεση τη διάκριση ανάμεσα σε μητρική γλώσσα (Γ1) και γλώσσα-στόχο (Γ2) σκοπός μας είναι η ανάδειξη του ρόλου της Γ1 των ομιλητών μέσα από τις λανθασμένες πραγματώσεις τους. Επειδή τα υποκείμενα της έρευνας με Γ1–ΙΤΑΛΙΚΑ παρουσιάζουν καλύτερες επιδόσεις και συστηματικότητα, ερευνάμε σε ποιο βαθμό (και αν) η Γ1 «παρεμβαίνει» στη μαθησιακή διαδικασία. Πιο συγκεκριμένα, η υπόθεσή μας είναι ότι υπάρχει παρεμβολή της Γ1, η οποία βαίνει μειούμενη όσο προχωράμε στα επίπεδα γλωσσομάθειας. Έτσι, αναμένουμε μία έμμεση πρόσβαση στη Γ2 μέσω της Γ1–ΙΤΑΛΙΚΗΣ, εντονότερη σε επίπεδο αρχαρίων, στα εξεταζόμενα δομικά σχήματα. Τα αποτελέσματα των ιταλόφωνων επιβεβαιώνουν την παραπάνω υπόθεση. Προς εξέταση των παραπάνω και με έναυσμα την πληθώρα προγενέστερων ερευνών πάνω στην εσωτερική συμφωνία, εξετάστηκαν οι πραγματώσεις ενήλικων Ιταλών και λοιπών Γ1 μέσω α) ερωτηματολογίου και β) δραστηριοτήτων ελεύθερης παραγωγής λόγου, διαβαθμισμένες ανά επίπεδο γλωσσομάθειας (αρχάριοι, μεσο-προχωρημένοι). Επιλέχθηκαν τα συγκεκριμένα πειραματικά εργαλεία καθώς επιχειρείται μία σύγκριση τρόπου, κατά πόσο, δηλαδή, οι δραστηριότητες κλειστού τύπου (ερωτηματολόγιο) ή εκείνες της ελεύθερης παραγωγής επηρεάζουν την απόδοση των υποκειμένων. Διαπιστώνεται ότι η απόδοση επηρεάζεται καθώς οι σπουδαστές φαίνονται να είναι πιο προσεκτικοί, και άρα πιο σωστοί, στις δραστηριότητες κλειστού τύπου.
Φυσική περιγραφή 79 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Errors
Gender
Indirect access
Internal agreement
Nominal phrase
Position of adjective
Second language aquisition
Universal grammar
Έμμεση πρόσβαση
Γένος
Εσωτερική συμφωνία
Θέση επιθέτου
Καθολική γραμματική
Κατάκτηση δεύτερης/ξένης γλώσσας
Λάθη
Ονομαστική φράση
Ημερομηνία έκδοσης 2018-07-13
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Φιλοσοφική Σχολή--Τμήμα Φιλολογίας --Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/d/c/1/metadata-dlib-1536125118-456365-15393.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 266

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 44