Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Συλλογές    Τύπος Εργασίας    Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης  

Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Τρέχουσα Εγγραφή: 38 από 6576

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000464790
Τίτλος Μελέτη των γραφοκινητικών δεξιοτήτων παιδιών προσχολικής ηλικίας με και χωρίς Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος / Θεολόγη Μαρία Αννα.
Άλλος τίτλος Study of the handwriting skills of children of preschool education with and without Autism Spectrum Disorders
Συγγραφέας Θεολόγη, Μαρία Αννα
Σύμβουλος διατριβής Τρούλη Καλλιόπη
Μέλος κριτικής επιτροπής Λιναρδάκης Μιχάλης
Κυπριωτάκη Μαρία
Περίληψη Η γραφοκινητική ανάπτυξη παιδιών με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος αποτελεί μία διαδικασία που αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις και δυσκολίες. Σκοπός της παρακάτω έρευνας είναι να μελετήσει και να αξιολογήσει τις γραφοκινητικές δεξιότητες παιδιών με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ), υψηλής λειτουργικότητας, στην προσχολική ηλικία και να συγκρίνει τις γραφοκινητικές τους δεξιότητες με αυτές των παιδιών χωρίς ΔΑΦ. Στην έρευνα συμμετείχαν 42 παιδιά προσχολικής ηλικίας, 21 παιδιά με ΔΑΦ υψηλής λειτουργικότητας και 21 παιδιά τυπικής ανάπτυξης, που φοιτούν σε νηπιαγωγεία της Καρδίτσας, των Χανίων και του Ρεθύμνου. Για τη συλλογή των δεδομένων της έρευνας χρησιμοποιήθηκε το Κριτήριο Αξιολόγησης της Γραφοκινητικής Δεξιότητας για την Πρώιμη Ανάπτυξη της Γραφής (ΚΑΓΔ 4-6) (Τρούλη, Μανωλίτση & Λιναρδάκη, 2012) καθώς και το τεστ ευφυΐας Raven (Raven’s Coloured Progressive Matrices – CPM, 2008) .Το ΚΑΓΔ 4-6 επιδόθηκε σε όλα τα παιδιά που έλαβαν μέρος στην έρευνα, ενώ το τεστ Raven επιδόθηκε μόνο στα παιδιά με ΔΑΦ. Με το ΚΑΓΔ4-6 αξιολογήθηκε ο επιδέξιος χειρισμός του μολυβιού και του ψαλιδιού, η κατανόηση των χωρικών εννοιών, o προσανατολισμός του γραφικού χώρου και ο έλεγχος του χεριού κατά τη γραφή, η αναπαραγωγή σχημάτων, η στάση του σώματος και η λαβή του μολυβιού και συγκριθήκαν οι αποδόσεις των δύο ομάδων στην κάθε κατηγορία. Επιπλέον, προκειμένου να συλλέξουμε τις απόψεις και τις εμπειρίες των εκπαιδευτικών για τη γραφοκινητική ανάπτυξη των παιδιών με ΔΑΦ υψηλής λειτουργικότητας, κατασκευάστηκε ερωτηματολόγιο το οποίο επιδόθηκε σε 6 εκπαιδευτικούς των νηπιαγωγείων που πραγματοποιήθηκε η έρευνα και 4 ειδικούς παιδαγωγούς από την ΕΛΕΠΑΠ Χανίων. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι, τα παιδιά με ΔΑΦ εμφάνισαν χαμηλότερες επιδόσεις και δυσκολίες στον προσανατολισμό του γραφικού χώρου, στον επιδέξιο χειρισμό του μολυβιού, στην κατανόηση χωρικών εννοιών, στην αναπαραγωγή των σχημάτων και στον έλεγχο του χεριού κατά την γραφή, συγκριτικά με την ομάδα παιδιών τυπικής ανάπτυξης. Στον επιδέξιο χειρισμό του ψαλιδιού οι δύο ομάδες εμφάνισαν διαφορές οι οποίες δεν ήταν στατιστικά σημαντικές , επομένως εμφάνισαν περίπου ίδιες επιδόσεις. Η συγκεκριμένη έρευνα αποτελεί ένα αρκετά χρήσιμο εργαλείο για τους εκπαιδευτικούς της προσχολικής ηλικίας, καθώς εντοπίζει τόσο τις θετικές επιδόσεις όσο και τις δυσκολίες που μπορεί να εμφανίζουν τα παιδιά με ΔΑΦ, υψηλής λειτουργικότητας, στις γραφοκινητικές τους δεξιότητες, στην διάρκεια της φοίτησής τους στο νηπιαγωγείο και έχουν την δυνατότητα να σχεδιάσουν και να διαμορφώσουν προγράμματα και δραστηριότητες που θα ενισχύσουν και θα βελτιώσουν την επίδοση των παιδιών αυτών στον συγκεκριμένο τομέα.
Φυσική περιγραφή 109 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Autism
Fine motor skills
Graphomotor skill
KAGD4-6
Preschool age
Writing
Αυτισμός
Γραφή
Γραφοκινητική δεξιότητα
ΚΑΓΔ4-6
Λεπτή κινητικότητα
Προσχολική ηλικία
Ημερομηνία έκδοσης 2024-04-02
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/8/2/c/metadata-dlib-1716288918-42910-16364.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 2

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 0