Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Συλλογές    Τύπος Εργασίας    Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης  

Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Τρέχουσα Εγγραφή: 19 από 6690

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000466139
Τίτλος Ανάγκες, επιθυμίες και ικανοποίηση ωφελούμενων χρηστών από το Πρόγραμμα Βοήθεια στο Σπίτι του Δήμου Μυλοποτάμου
Άλλος τίτλος Needs, demandsandsatisfactionofusersofthe HomeCareProgramof the Municipality of Mylopotamos
Συγγραφέας Πανούση, Αναστασία
Σύμβουλος διατριβής Τσιλιγιάννη, Ιωάννα
Μέλος κριτικής επιτροπής Τσουκαλάς, Γρηγόριος
Κριτσωτάκης, Ευάγγελος
Περίληψη Το πρόγραμμα "Βοήθεια στο Σπίτι" παρέχει υπηρεσίες φροντίδας και υποστήριξης σε άτομα που λόγω αναπηρίας, ηλικίας ή άλλων αναγκών παρουσιάζουν δυσκολίες στην φροντίδα του εαυτού τους. Οι συνήθεις υπηρεσίες είναι πολύπλευρες και ενσωματώνουν βοήθεια σε θέματα όπως οικιακή βοήθεια, υγειονομική περίθαλψη, συνοδεία σε επισκέψεις στον γιατρό, αγορές, μαγείρεμα, καθαρισμό, και γενική υποστήριξη στις καθημερινές δραστηριότητες.Προγράμματα βοήθεια στο σπίτι επιβλέπονται σε όλους τους δήμους της επικράτειας ενώ παρόμοια προγράμματα υπάρχουν σχεδόν σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Μεθοδολογία: Πρόκειται για μια μονοκεντρική συγχρονική μελέτη (cross-sectional) που αφορά στον πληθυσμό των ωφελούμενων από το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» στο Δήμο Μυλοποτάμου. Μετά τη λήψη των απαραίτητων αδειών (Δήμος Μυλοποτάμου, Πανεπιστήμιο Κρήτης) και έγγραφων συγκαταθέσεων από τους χρήστες, έγιναν συνεντεύξεις με ένα κλειστού τύπου ερωτηματολόγιο. Οι ερωτήσεις αυτές είναι δομημένες ώστε να αφορούν στους επιστήμονες υγείας που παρέχουν υπηρεσίες στο πλαίσιο του προγράμματος, τις προσφερόμενες και επιθυμητές υπηρεσίες καθώς και την ικανοποίηση από το πρόγραμμα. Αναλυτικότερα οι ενότητες των ερωτήσεων περιελάμβαναν δημογραφικά στοιχεία, στοιχεία από το ιατρικό ιστορίκό τους, την κλίμακα ικανότητας Katz, τη συχνότητα εξυπηρέτησης και τις επιθυμητές συχνότητες εξυπηρέτησης, τους εργαζόμενους που εξυπηρετούν, τις παρεχόμενες και τις επιθυμητές υπηρεσίες και την ικανοποίηση από το πρόγραμμα αλλά και από κάθε τύπο εργαζομένου ξεχωριστά. Αποτελέσματα: Ο αριθμός των εξυπηρετούμενων που συμμετείχε στην μελέτη ήταν 390 άτομα(96.8%), 13 άτομα λιγότερα από το σύνολο των 403 εν δυνάμει συμμετεχόντων εξυπηρετούμενων.Τα χαρακτηριστικά τους ήταν :Έγγαμοι (49,2%), γυναίκες (64,1%), απόφοιτοι ή αναλφάβητοι (90,3%), με παιδιά (90,1%) ή εγγόνια (87,4%), μέτρια οικονομική κατάσταση (49,4%) και μέσου όρου ηλικίας 81,7 ± 10,4 έτη περιγράφουν συνοπτικά το προφίλ των χρηστών από το πρόγραμμα. Άλλα χαρακτηριστικά που αφορούν το δείγμα της μελέτης συνδέονται με τους γήρας (>80 ετών) (44,3%) ή με κάποια παθολογικό νόσημα (45,6%) ή ψυχιατρικό νόσημα (16,5%) ενώ η ικανότητα μετρημένη με την κλίμακα Katzέδειξε ότι πάνω από τα 3/4 των χρηστών δεν αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα στην καθημερινότητα του/της. Τα καρδιολογικά και τα μυοσκελετικά προβλήματα αποτελούσαν τα πιο συχνά προβλήματα με ποσοστά 72,1% και 49,7% αντίστοιχα, ενώ σε ότι αφορά τις συνήθειες του η παρακολούθηση προγραμμάτων στην τηλεόραση (69,4%) και η επίσκεψη σε φίλους/συγγενείς (66,6%) ήταν οι πιο συχνές επιλογές. Οι υπηρεσίες που θεωρούν ότι λαμβάνουν κυρίως από το πρόγραμμα ήταν νοσηλευτικές (89,7%), από οικογενειακό βοηθό (55,4%), κοινωνική βοήθεια (20,3%) και υπηρεσίες κοινωνικού επιστήμονα (13,4%) λαμβάνοντας υπόψη ότι δεν γίνεται πλήρης κατανόηση των ειδικοτήτων. Ανάμεσα στις επιθυμητές ιατρικές υπηρεσίες ήταν αυτή του γενικού γιατρού (68,4%) και του παθολόγου (37,6%), ενώ άλλες εξειδικεύσεις δεν ξεπέρασαν το 25,0%. Ως προς τις παρεχόμενες υπηρεσίες μέσα στο σπίτι η πληρωμή λογαριασμών (24,1%) και τα ψώνια (16,4%) παρέχονταν από το πρόγραμμα ενώ η επιθυμία για τις ίδιες υπηρεσίες ξεπέρασε το 40%. Η παρακολούθηση της χορήγησης αγωγής (45,9%) και η συντροφιά (39,2%) ήταν οι πιο συχνά παρεχόμενες όπως επίσης και από τις πιο επιθυμητές μαζί με την βοήθεια στο μπάνιο (28,2%). Οι νοσηλευτικές υπηρεσίες όπως αιμοληψία και ενεσοθεραπεία ήταν σχεδόν σε ποσοστά άνω του 94%, ενώ η πιο επιθυμητή υπηρεσία ήταν η συνοδεία σε υπηρεσίες (74,9%). Γενικά οι χρήστες κατέγραφαν υψηλότατα ποσοστά >98% σε ότι αφορά την ενημέρωση τους σε θέματα που αφορούσαν τα προβλήματα τους, από τους επαγγελματίες του προγράμματος. Επίσης οι χρήστες επιθυμούσαν συχνότερη παροχή υπηρεσιών κατά μέσο όρο 11,3 ± 9,9 ημέρες/μήνα. Η ικανοποίηση από το πρόγραμμα χαρακτηρίστηκε πολύ καλή σε περισσότερους από τα 3 / 4 των χρηστών, ενώ η συνολική ικανοποίηση επηρεάστηκε από την εκπαίδευση (p=0,04), την οικογενειακή κατάσταση (p=0,008), την ύπαρξη παιδιών (p=0,010) ή εγγονιών (p=0,032), την οικονομική κατάσταση (p=0,026) και το είδος το χρήστη (p=0,043). Οι επιμέρους ικανοποιήσεις από τον κοινωνικό λειτουργό επηρεάστηκαν από συνήθειες όπως τα ταξίδια και τη συμμετοχή σε κάποιο σύλλογο, ενώ η εργασία του κοινωνικού επιστήμονα δεν επηρεάστηκε σημαντικά από κάποια μεταβλητή. Η κρίση της νοσηλεύτριας επηρεάστηκε από την εκπαίδευση (p=0,020), την οικογενειακή κατάσταση (p=0,030), την ύπαρξη παιδιών (p=0,015), το είδος του ασθενής (p=0,021) και τις συνήθειες (σύλλογος p<0,001, ταξίδια p<0,001). Τέλος η ικανοποίηση από την οικογενειακή βοηθό παρουσίασε επίδραση από την εκπαίδευση (p=0,010), την οικογενειακή κατάσταση (p=0,026), την ύπαρξη παιδιών (p=0,012) και εγγονιών (p=0,022), την παρακολούθηση τηλεόρασης (p=0,009) τη περιποίηση κήπου (p=0,035) και τη συμμετοχή σε σύλλογο (p=0,001) Συζήτηση. Το πρόγραμμα Βοήθεια στο Σπίτι όπως εκτελείται στο Δήμο Μυλοποτάμου καλύπτει ένα ευρύ φάσμα αναγκών των χρηστών της περιοχής. Οι χρήστες δείχνουν να επιθυμούν περισσότερα από το πρόγραμμα ενώ οι παρεχόμενες υπηρεσίες, πιθανά λόγω της υποστελέχωσηςκαι του μη επικαιροποιημένου κανονισμού, δεν καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες. Παρά το γεγονός ότι η ικανοποίηση ήταν υψηλή παρατηρήθηκε ότι αυτή επηρεάστηκε από αρκετούς παράγοντες με τους πιο ηλικιωμένους, τους έχοντες καλύτερη οικονομική κατάσταση και με ένα σταθερό οικογενειακό περιβάλλον να παρουσιάζουν μεγαλύτερη ικανοποίηση δείχνοντας ότι η συνολική ικανοποίηση επηρεάζεται και από τα επιμέρους χαρακτηριστικά του χρήστη.
Φυσική περιγραφή 81 σ. : πίν. σχήμ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Geriatric patients
Hepl at home
User needs
Ανάγκες χρήστη
Ηλικιωμένοι
Ημερομηνία έκδοσης 2024-07-26
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Ιατρική Σχολή--Τμήμα Ιατρικής--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/c/a/a/metadata-dlib-1721121679-50791-10087.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 401

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 0