Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Συλλογές    Τύπος Εργασίας    Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης  

Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Εντολή Αναζήτησης : Συγγραφέας="Μαυρομούστακου"  Και Συγγραφέας="Ήβη"

Τρέχουσα Εγγραφή: 4827 από 6548

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000405129
http://
Τίτλος Ανιχνεύοντας τον λόγο περί κινηματογράφου στο περιοδικό Κινηματογράφος-Θέατρο (1960)
Άλλος τίτλος Exploring the discourse on cinema in Kinimatographos-Theatro Journal
Συγγραφέας Κόμη, Κατερίνα
Σύμβουλος διατριβής Παναγιώτα Μήνη
Περίληψη Τον Απρίλιο του 1960 κυκλοφόρησε στα κεντρικά βιβλιοπωλεία των Αθηνών το πρώτο τεύχος του περιοδικού Κινηματογράφος-Θέατρο, μία έκδοση της Ανωτέρας Επαγγελματικής Σχολής Κινηματογράφου και Θεάτρου και του Ελληνικού Οργανισμού Δημοσίων Σχέσεων «Ορίζων», με διευθυντή σύνταξης τον Γιάννη Μπακογιαννόπουλο και συντάκτες μεταξύ άλλων τον Ροβήρο Μανθούλη, τον Λέοντα Λοΐσιο, τον Κωστή Σκαλιόρα και την Αγλαΐα Μητροπούλου. Παρά τη φιλοδοξία των δημιουργών του να αποτελέσει το περιοδικό όργανο διαπαιδαγώγησης και αισθητικής καλλιέργειας του κοινού, ο βίος του υπήρξε εξαιρετικά βραχύς και η έκδοσή του τερματίστηκε μόλις μετά από τέσσερα τεύχη (Σεπτέμβριος 1960). Η εργασία επικεντρώνεται στο συγκεκριμένο έντυπο και ειδικότερα στο πλούσιο κινηματογραφικό του περιεχόμενο-ενδεικτικά περιλαμβάνονται δοκιμιακά άρθρα με αντικείμενο κινηματογραφικά κινήματα (όπως η Nouvelle Vague και το Free Cinema), καταξιωμένους σκηνοθέτες και σημαντικές ταινίες, αφιερώματα σε κινηματογραφικά φεστιβάλ, κριτικές και συνεντεύξεις-με στόχο να διερευνήσει τον θεωρητικό προσανατολισμό του περιοδικού και να αποσαφηνίσει τις θέσεις των συντακτών και συνεργατών του περί έβδομης τέχνης. Στο πρώτο μέρος της εργασίας παρουσιάζεται η ταυτότητα του Κινηματογράφος- Θέατρο, αναλύεται το «μανιφέστο» του και επιχειρείται η ερμηνεία των προθέσεων των εκδοτών και της συντακτικής του ομάδας και του τρόπου με τον οποίο οι επιδιώξεις και οι αντιλήψεις τους υπαγόρευσαν και διαμόρφωσαν τη φυσιογνωμία και τα περιεχόμενά του. Στο τέλος του πρώτου μέρους, παρουσιάζονται τα πρότυπα και τα «δάνεια» του Κινηματογράφος-Θέατρο, τα έντυπα με τα οποία συνδιαλέγεται, με σκοπό να γίνουν σαφείς οι επιδράσεις που δέχτηκαν οι συντάκτες του και ο τρόπος με τον οποίο αυτές αποτυπώνονται στις σελίδες του. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας, αναζητούνται οι λόγοι και οι αφορμές που όρισαν την επιλογή των δημοσιευμάτων του εντύπου, καθώς επίσης μελετώνται και αναλύονται τα κείμενα τα οποία συνθέτουν την κινηματογραφική του ύλη, με στόχο να διασαφηνιστούν οι θεωρητικές αντιλήψεις των μετεχόντων στο περιοδικό απέναντι σε κινήματα, δημιουργούς και διάφορες όψεις του κινηματογραφικού φαινομένου, ώστε να οριστεί η θέση του εντύπου μέσα στο ελληνικό και ευρωπαϊκό πλαίσιο τoυ κριτικού και θεωρητικού λόγου περί κινηματογράφου (τέλη δεκαετίας ΄50-αρχές δεκαετίας ΄60).  
Φυσική περιγραφή 377 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Art cinema
European cinema
Film criticism
Film magazines
Film theory
Free New Wave
Free cinema
Kinimatografos-Theatro Journal
Γαλλικό Νέο Κύμα
Ευρωπαϊκός κινηματογράφος
Θεωρία κινηματογράφου
Κινηματογράφος τέχνης
Κινηματογραφικά περιοδικά
Κριτική κινηματογράφου
Περιοδικό Κινηματογράφος-Θέατρο
Ημερομηνία έκδοσης 2016
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Φιλοσοφική Σχολή--Τμήμα Φιλολογίας --Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/e/6/6/metadata-dlib-1484737198-219184-17356.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 519

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 10