Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Τρέχουσα Εγγραφή: 6534 από 6568
|
Κωδικός Πόρου |
000450076 |
Τίτλος |
Η κατανόηση του ιστορικού χρόνου μέσα από την αξιοποίηση της ιστορικής χρονογραμμής και της σωματικής αναπαράστασης :bένα πρόγραμμα παρέμβασης στο μάθημα της Ιστορίας της Δ’ Δημοτικού |
Άλλος τίτλος |
The understanding of historical time through the utilization of historical timeline and physical representation : an intervention program in the fourth grade history lesson |
Συγγραφέας
|
Σηφακάκη, Ειρήνη Χρυσοβαλάντου-Ανδρομάχη
|
Σύμβουλος διατριβής
|
Τρούλη Καλλιόπη
|
Περίληψη |
Η Ιστορία, η οποία αποτελεί τη συστηματική μελέτη της ανθρώπινης δραστηριότητας στο παρελθόν, θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα μαθήματα του Αναλυτικού μας Προγράμματος, διότι φέρνει τους μαθητές σε επαφή με τις ρίζες, τον πολιτισμό και το παρελθόν τους. Καθώς μάλιστα, το αντικείμενό της αφορά τα ιστορικά γεγονότα που διαδραματίστηκαν στο παρελθόν, θεωρείται αυτονόητο πως για να μπορέσει ένα παιδί να αντιληφθεί πλήρως την Ιστορία, θα πρέπει πρώτα να είναι σε θέση να κατανοεί τόσο τον ιστορικό χρόνο όσο και εν γένει τις χρονικές έννοιες. Στην παρούσα λοιπόν εργασία, σκοπός είναι να μελετηθεί η κατανόηση του ιστορικού χρόνου στο μάθημα της Ιστορίας της Δ’ Δημοτικού μέσω της αξιοποίησης της χρονογραμμής. Στην πειραματική έρευνα που πραγματοποιήθηκε, συμμετείχαν 30 μαθητές της Δ’ τάξης του δημοτικού, οι οποίοι φοιτούν στο 4ο Δημοτικό Σχολείο της Νέας Αλικαρνασσού στο Ηράκλειο της Κρήτης. Πρωτίστως, μετρήθηκαν η στάση και οι γνωστικές ικανότητες του δείγματος της έρευνας σχετικά με το μάθημα της Ιστορίας και την κατανόηση του ιστορικού χρόνου και έπειτα αναλύθηκαν τα αποτελέσματα με το στατιστικό πακέτο SPSS. Παράλληλα, ως εργαλεία της διδακτικής παρέμβασης, στην οποία συμμετείχαν 15 μαθητές, χρησιμοποιήθηκαν το ημερολόγιο και η παρατήρηση της ερευνήτριας. Συνολικά, τα αποτελέσματα της έρευνας, δείχνουν πως η κατανόηση του ιστορικού χρόνου είναι μία σταδιακή διαδικασία και οι μαθητές, ενώ αντιλαμβάνονται γενικές χρονικές έννοιες, αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην χρονική τοποθέτηση των ιστορικών γεγονότων και στον υπολογισμό των χρονικών τους αποστάσεων. Με βάση αυτά τα συμπεράσματα, στο τέλος γίνονται ορισμένες προτάσεις για μελλοντική έρευνα σχετικά με την κατανόηση του ιστορικού χρόνου.
|
Φυσική περιγραφή |
228 σ. : πιν. ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Ελληνικά |
Θέμα |
Historical time |
|
Psychomotor-experiential activities |
|
Tangible learning |
|
Timeline |
|
Ενσώματη μάθηση |
|
Ιστορικός χρόνος |
|
Χρονογραμμή |
|
Ψυχοκινητικές-βιωματικές δραστηριότητες |
Ημερομηνία έκδοσης |
2020-06-15 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
|
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
Μόνιμη Σύνδεση |
https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/d/4/5/metadata-dlib-1658743829-41163-15814.tkl
|
Εμφανίσεις |
715 |