Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Συλλογές    Τύπος Εργασίας    Δημοσιεύσεις  

Δημοσιεύσεις

Τρέχουσα Εγγραφή: 5 από 28

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Τίτλος Εκπαίδευση χρηστών μέσω παιχνιδοποίησης
Συγγραφέας Τσαγκαράκη, Βασιλική
Περίληψη Οι ελληνικές ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες αναβαθμίζονται συνεχώς αποτελώντας παράλληλα κέντρα πληροφόρησης και συνάντησης της φοιτητικής κοινότητας. Στο πλαίσιο αυτό αναδεικνύεται το σημαντικότατο έργο της Εκπαίδευσης και Πληροφόρησης χρηστών. Βασικό καθήκον της υπηρεσίας να πραγματοποιεί σεμινάρια πληροφοριακής παιδείας, που στοχεύουν στο να διευκολύνουν τη μαθησιακή διαδικασία αναζήτησης πληροφοριακών πηγών, με αλληλεπιδραστικό τρόπο, μέσα από οπτικοακουστικά μέσα και νέες τεχνολογίες. Ο συμβατικός τρόπος διδασκαλίας εμπλουτίζεται χάρη στην πλειάδα εκπαιδευτικών εφαρμογών, που στηρίζονται στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και δίδουν βάρος στο μαθητοκεντρικό χαρακτήρα της. Μια από αυτές τις εφαρμογές είναι και το Actionbound, μια δωρεάν (κατά περίπτωση) εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας. Εγκαθίσταται σε έξυπνες κινητές συσκευές ασύρματης τεχνολογίας και λειτουργεί με την ανάγνωση ενός κώδικα γρήγορης απόκρισης (QR code). Σκοπός της είναι η πραγματοποίηση είτε επιτόπιων είτε εικονικών ξεναγήσεων σε εξωτερικούς ή εσωτερικούς χώρους με την ενεργή συμμετοχή του κοινού σε αποστολές. Χάρη στην παιχνιδοποίηση (gamification) οι εκπαιδευόμενοι αλληλεπιδρούν με ψυχαγωγικό τρόπο, τηρώντας κανόνες και υιοθετώντας ρόλους, άλλοτε σε ατομικό και άλλοτε σε ομαδικό επίπεδο. Στο πλαίσιο της διπλωματικής μου εργασίας, 31 άτομα εφάρμοσαν στο δικό τους χώρο και χρόνο την παραπάνω εφαρμογή τον Οκτώβριο 2020. Οι πρωτοετείς φοιτητές/τριες του Π.Κ. στο Ηράκλειο ακολουθώντας οδηγίες κι έχοντας κατεβάσει το Actionbound στην κινητή τους συσκευή, σαρώνουν ένα QR code (Quick Response Code). Στη συνέχεια αλληλεπιδρούν με φωτογραφίες από τη Βιβλιοθήκη και συμμετέχουν σε αποστολές. Καλούνται να εντοπίσουν ένα βιβλίο μέσα από συγκεκριμένες δραστηριότητες, αναζητώντας στοιχεία μέσα από την ιστοσελίδα της Βιβλιοθήκης. Αποκρυπτογραφούν κάποιο γρίφο για να εντοπίσουν ένα περιοδικό, προσανατολίζονται στο χώρο χάρη στον ψηφιακό φωτογραφικό χάρτη κι εκφράζουν τα συναισθήματά τους σχετικά με την περιήγηση ανεβάζοντας βίντεο. Κάθε φορά που απαντούν σωστά, δέχονται μια θετική επισήμανση, όταν απαντούν λανθασμένα έχουν μια 2η ευκαιρία για να μάθουν τη σωστή απάντηση με σχετική δικαιολόγηση (άμεση ανατροφοδότηση). Ως αποτέλεσμα, η διαδικασία μάθησης πραγματοποιείται με παιγνιώδη τρόπο οπουδήποτε, οποτεδήποτε.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Actionbound
Augmented Reality
ICT
Information Literacy
Mobile learning
Επαυξημένη πραγματικότητα
Κινητή μάθηση
Πληροφοριακή παιδεία
ΤΠΕ
Ημερομηνία έκδοσης 2021-10-27
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Διάφορα
  Τύπος Εργασίας--Δημοσιεύσεις
Σημειώσεις 27ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Πανεπιστήμιο Πατρών, 25-27 Οκτωβρίου 2021, Πάτρα.
Δικαιώματα χρήσης
Creative Commons License
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/2/6/d/metadata-dlib-1718346835-955082-1157.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 2

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 1