Περίληψη |
Τα online μαθήματα, η εκπαίδευση μέσω διαδικτύου, η εκμάθηση με τη βοήθεια υπολογιστή ακόμα και το εικονικό πανεπιστήμιο είναι ήδη ευρέως χρησιμοποιούμενοι όροι. Όλοι αυτοί αναπαριστούν την ηλεκτρονική μάθηση, η οποία αναπτύσσεται ραγδαία τόσο στο εκπαιδευτικό όσο και στο επιχειρησιακό περιβάλλον. Πιο συγκεκριμένα τα συστήματα ηλεκτρονικής μάθησης που προσφέρονται μέσω διαδικτύου μπορούν να θεωρηθούν ως πληροφοριακά συστήματα βασισμένα στο διαδίκτυο με έμφαση στη γνώστη του χρήστη. Πολλές προκλήσεις πρέπει να αντιμετωπιστούν ώστε να διευκολύνουν ένα ανοιχτό και δυναμικό περιβάλλον ηλεκτρονικής μάθησης. Η ύπαρξη /όχι ολοκληρωμένης γνώσης/ και οι /συγκρούσεις /είναι δύο βασικά ζητήματα που προκύπτουν σ’ αυτό τον τομέα. Οι λειτουργίες της /εξατομίκευσης /και της /σύστασης /κάνουν περισσότερο απαραίτητη την διαχείριση της μη ολοκληρωμένης γνώσης. Επιπρόσθετα, αποφάσεις που έχουν ληφθεί και αφορούν την εξατομίκευση και την σύσταση μπορεί αργότερα να μην θεωρούνται έγκυρες αν προστεθεί και άλλη πληροφορία. Στα πλαίσια αυτής της εργασίας σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε ένα σύστημα εξατομικευμένης ηλεκτρονικής μάθησης, βασισμένο σε κανόνες, με χρήση τεχνολογιών Σημασιολογικού Ιστού. Συγκεκριμένα, ένας εν δυνάμει χρήστης του συστήματος μπορεί να πλοηγηθεί σε εξατομικευμένες ιστοσελίδες με βάση το επίπεδο γνώσης του. Το επίπεδο γνώσης του χρήστη για κάθε κεφάλαιο προκύπτει από την μονάδα λογικής. Αυτή η μονάδα χρησιμοποιεί λογική πάνω σε RDF περιγραφές για να εξάγει ή να υποθέσει το επίπεδο γνώσης του χρήστη. Η μονάδα λογικής κάνει επίσης συστάσεις στον χρήστη προτείνοντας το περιεχόμενο στο οποίο πρέπει να δώσει περισσότερη βαρύτητα. Επίσης, για τον χειρισμό μη συνεπούς ή όχι πλήρους πληροφορίας, η οποία είναι συνηθισμένο φαινόμενο χρησιμοποιούμε την Defeasible Logic. Η μη μονότονη συμπεριφορά της βοηθάει στην εύκολη αναθεώρηση των υποθέσεων που έχουν γίνει από το σύστημα για την γνώση του χρήστη χωρίς να προκύψουν ασυνέπειες. Με βάση την γνώση που έχουμε, το συγκεκριμένο σύστημα είναι το πρώτο που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα του Σημασιολογικού Ιστού με την εξαγωγή συμπερασμάτων βάση της Defeasible Logic στον τομέα της ηλεκτρονικής μάθησης.
|