Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Κατάθλιψη και θυματοποίηση σε παιδιά με ή χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000416979
Τίτλος Κατάθλιψη και θυματοποίηση σε παιδιά με ή χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Άλλος τίτλος Depression and victimization in children with or without special educational needs
Συγγραφέας Τσιούτρα, Ελένη
Σύμβουλος διατριβής Κουρκούτας, Ηλίας
Γιοβαζολιάς, Θεόδωρος
Περίληψη Η παρούσα πτυχιακή εργασία διερευνά το φαινόμενο της θυματοποίησης και του σχολικού εκφοβισμού καθώς και τη συσχέτιση της κατάθλιψης με το φαινόμενο του εκφοβισμού σε μαθητές με ή χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ( ΕΕΑ). Αναφορικά με το ερευνητικό μέρος της εργασίας, αυτό μελετά την επικράτηση του εκφοβισμού και της κατάθλιψης σε δύο αστικές περιοχές (των Χανίων και της Λάρισας) και τη σύνδεση των τύπων εκφοβισμού με την ανάπτυξη καταθλιπτικών συμπτωμάτων σε μαθητές δημοτικού με ή και χωρίς εκπαιδευτικές ανάγκες. Αναλυτικότερα, η χορήγηση των μέσων συλλογής δεδομένων πραγματοποιήθηκε σε δημόσια δημοτικά σχολεία των Χανίων και της Λάρισας, όπου οι μαθητές συμπλήρωσαν δύο ερωτηματολόγια, το Ερωτηματολόγιο Βιωμάτων με τους Συνομηλίκους και την κλίμακα Children ’s Depression Inventory (CDI). Σχετικά με το δείγμα της έρευνας αυτό αποτελείται από 192 παιδιά δημοτικού εκ των οποίων τα 22 είναι παιδιά που λαμβάνουν πρόσθετη μαθησιακή στήριξη μέσα στο πλαίσιο μιας τυπικής τάξης ή σε ξεχωριστά τμήματα, τμήματα ένταξης (ΤΕ). Σχετικά με την τυπική τάξη, τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι και στις δύο πόλεις δεν υπάρχουν μεγάλα ποσοστά θυματοποίησης στο σύνολο. Ωστόσο, στη μεταβλητή ΄΄θύματα΄΄ υπερτερούσαν τα αγόρια. Ο δείκτης της κατάθλιψης, επίσης, δεν αναδείχθηκε ως υψηλός. Τα αγόρια εμφάνισαν μεγαλύτερο δείκτη κατάθλιψης στο σύνολο και τα κορίτσια υψηλότερο δείκτη κατάθλιψης ως θύματα/θύτες. Σχετικά με τα τμήματα ένταξης αυτά παρουσιάσανε αυξημένες τιμές στις μεταβλητές της κατάθλιψης και του εκφοβισμού συγκριτικά με τα τυπικά τμήματα, χωρίς αυτές οι τιμές να είναι στατιστικά σημαντικές όσο αφορά τη διάσταση του εκφοβισμού. Μεταξύ των τμημάτων ένταξης οι τιμές της κατάθλιψης στους μαθητές των δύο φίλων ήταν υψηλότερες από τις αντίστοιχες της θυματοποίησης. Κλείνοντας, είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι το μικρό δείγμα των παιδιών δεν επιτρέπει τη γενίκευση των αποτελεσμάτων της εν λόγω έρευνας.
Φυσική περιγραφή 147 σ. : πίν., σχήμ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Children
Depression
School intimidation
Special educational needs
Victimization
Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Θυματοποίηση
Κατάθλιψη
Παιδιά
Σχολικός εκφοβισμός
Ημερομηνία έκδοσης 2017
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Κοινωνικών Επιστημών--Τμήμα Ψυχολογίας--Πτυχιακές εργασίες
  Τύπος Εργασίας--Πτυχιακές εργασίες
Εμφανίσεις 44

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Δεν έχετε δικαιώματα για να δείτε το έγγραφο.
Δεν θα είναι διαθέσιμο έως: 2020-07-28