Περίληψη |
Παρόλο που η ψηφιακή διαφήμιση τροφοδοτεί μεγάλο μέρος του σημερινού δωρεάν Παγκόσμιου Ιστού, συνήθως λειτουργεί εις βάρος της ιδιωτικότητας των χρηστών του, λόγω της συνεχούς παρακολούθησης και διαρροής των προσωπικών δεδομένων. Προκειμένου να μεγιστοποιήσουν την ακρίβεια και αποτελεσματικότητα των διαδικτυακών διαφημίσεων, οι φορείς διαδικτυακής διαφήμισης έχουν δημιουργήσει νέες προηγμένες μεθόδους για την παρακολούθηση της περιήγησης των χρηστών σε πολλαπλές συσκευές και την προώθηση στοχευμένων διαφημίσεων στην πιο κατάλληλη οθόνη. Δυστυχώς, η τεχνική αυτή οδηγεί σε μεγαλύτερες ανησυχίες σχετικά με την ιδιωτικότητα των χρηστών, οι οποίες δεν έχουν μελετηθεί μέχρι στιγμής εκτεταμένα. Σε αυτή την μεταπτυχιακή εργασία προτείνουμε μια νέα μεθοδολογία για την μέτρηση της τεχνικής παρακολούθησης πολλαπλών συσκευών και τη διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν την απόδοσή της, με έναν επαναλαμβανόμενο και συστηματικό τρόπο. Αυτή η νέα μεθοδολογία βασίζεται στην προσομοίωση ρεαλιστικής δραστηριότητας περιήγησης χρηστών από διαφορετικές συσκευές, που έχει ως αποτέλεσμα την συλλογή, εντοπισμό και ταξινόμηση στοχευμένων διαφημίσεων. Υλοποιώντας τη μεθοδολογία αυτή σε ένα νέο εργαλείο αυτοματοποιημένων μετρήσεων και ανάλυσης, έχουμε την δυνατότητα να πειραματιστούμε με πολλές παράλληλες συσκευές, διαφορετικούς τύπους χρηστών, και με πολλαπλά διαφορετικά πειραματικά σενάρια. Χρησιμοποιώντας το εργαλείο μας, εκτελούμε διάφορα κρίσιμα πειράματα και είμαστε σε θέση όχι μόνο να ανιχνεύσουμε και να μετρήσουμε την τεχνική αυτή με μέση ακρίβεια 78-96%, αλλά και να παρέχουμε σημαντικά αποτελέσματα σχετικά με τη συμπεριφορά των οντοτήτων που εμπλέκονται σε τεχνικές παρακολούθησης στο διαδίκτυο, αναλύοντας παράλληλα τις άμεσες επιπτώσεις στην ιδιωτικότητα των χρηστών. Στην πραγματικότητα η εύκολη επεκτασιμότητα της μεθοδολογίας, μας επιτρέπει να διερευνήσουμε σε βάθος αυτήν την τεχνική, και να προτείνουμε νέες επεκτάσεις για την μελέτη του οικοσυστήματος της ψηφιακής διαφήμισης. Τα ευρήματά μας μπορούν να είναι χρήσιμα τόσο για την ευαισθητοποίηση των χρηστών, όσο και για την ενίσχυση της διαφάνειας των πρακτικών παρακολούθησης που χρησιμοποιούν οι διαφορετικές οντότητες στο διαδίκτυο.
|