|
Κωδικός Πόρου |
000430974 |
|
h |
Τίτλος |
The Greek geometry textbooks from 1975 till 2019 : An Anthropological Approach. |
Άλλος τίτλος |
Τα Ελληνικά σχολικά εγχειρίδια της γεωμετρίας από το 1975 μέχρι το 2019 |
Συγγραφέας
|
Δακορώνια, Ευαγγελία
|
Σύμβουλος διατριβής
|
Αναστασάκης, Μαρίνος
Πλατής, Ιωάννης
|
Μέλος κριτικής επιτροπής
|
Κουρουνιώτης, Χρήστος
|
Περίληψη |
Η Ευκλείδεια Γεωμετρία είναι σημαντικός κλάδος των μαθηματικών που απασχολεί τη
μαθηματική κοινότητα. Ως σχολικό μάθημα έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον τόσο των
ερευνητών όσο και των εκπαιδευτικών ιδιαίτερα σε σχέση με το ιστορικό της μέρος
περισσότερο από κάθε άλλο μάθημα των σχολικών μαθηματικών. Η παρούσα
μεταπτυχιακή εργασία ερευνά το ρόλο και τη χρήση των εικόνων και των εργασιών στα
σχολικά εγχειρίδια Ευκλείδειας Γεωμετρίας του Λυκείου από το 1975 μέχρι σήμερα
(2020). Πιο συγκεκριμένα, σκοπός της είναι να εξετάσει τους τρόπους με τους οποίους
παρουσιάζονται στους μαθητές οι διάφορες γεωμετρικές έννοιες μέσω τριών κατηγοριών
εικόνων και τεσσάρων κατηγοριών εργασιών. Επιπλέον, στοχεύει στο να διαπιστώσει
κατά πόσο έχουν αλλάξει οι προτεραιότητες της εκάστοτε συγγραφικής ομάδας σε σχέση
με την μαθηματική γνώση που προάγουν τα σχολικά εγχειρίδια Ευκλείδειας Γεωμετρίας.
Ως θεωρητικό υπόβαθρο χρησιμοποιήθηκε η Ανθρωπολογική Θεωρία της Διδακτικής.
Τα αποτελέσματα της ανάλυσης έδειξαν ότι η επικρατέστερη κατηγορία στις εικόνες είναι
αυτή που σχετίζεται με αποδείξεις και εφαρμογές. Η κατηγορία αυτή χρησιμοποιήθηκε
περισσότερο από κάθε άλλη, ωστόσο, η χρήση της μειώνεται με το πέρασμα των χρόνων.
Όσων αφορά τις εργασίες, από το 1990 και έπειτα, παρατηρήθηκε αύξηση της χρήσης
των εργασιών που σχετίζονται με την ανάκληση μαθηματικών εννοιών από την πλευρά
του μαθητή. Συνοπτικά, παρατηρήθηκε ότι με το πέρασμα των χρόνων, τα σχολικά
εγχειρίδια Ευκλείδειας Γεωμετρίας δίνουν λιγότερη έμφαση στη μαθηματική απόδειξη
και στην επίλυση προβλημάτων τα οποία καλούνται να λύσουν οι μαθητές. Με σκοπό να
εξηγηθούν αυτά τα φαινόμενα, τα αποτελέσματα της παρούσας μελέτης ερμηνεύθηκαν με
βάση την Ανθρωπολογική Θεωρία της Διδακτικής και το ευρύτερο κοινωνικό-
πολιτισμικό πλαίσιο των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων της Ελλάδας.
|
Φυσική περιγραφή |
168 σ. ; : ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Αγγλικά |
Θέμα |
Anthropological theory of the didactic |
|
Mathematics |
|
Ανθρωπολογική θεωρία της διδακτικής |
|
Γεωμετρία |
|
Μαθηματικά |
Ημερομηνία έκδοσης |
2020-07-24 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών--Τμήμα Μαθηματικών και Εφαρμοσμένων Μαθηματικών--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
|
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
Εμφανίσεις |
445 |