Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Η σχέση σχολείου - Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην αξιοποίηση καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000452737
Τίτλος Η σχέση σχολείου - Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην αξιοποίηση καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων
Συγγραφέας Τζιτζάλη, Μαρία
Σύμβουλος διατριβής Συνώδη Ευανθία
Περίληψη Η παρεχόμενη εκπαίδευση είναι απαραίτητο να αξιοποιεί όλα τα δυνατά μέσα για την καλλιέργεια των νέων πολιτών της κοινωνίας. Ωστόσο, ο παραδοσιακός τρόπος διδασκαλίας και το συμβατικό περιεχόμενο του σχολικού αναλυτικού προγράμματος δεν μπορούν να καλύψουν τις σύγχρονες απαιτήσεις της καλλιέργειας της κριτικής σκέψης, της διαπολιτισμικής στάσης, της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, της πολιτικής αγωγής, κ.α. Τα καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα έρχονται να καλύψουν αυτό το κενό της εκπαιδευτικής διαδικασίας, για αυτό και είναι απαραίτητο να αποτελούν σημαντικό μέρος του περιεχομένου του σχολικού προγράμματος και του εκπαιδευτικού συστήματος. Σημαντικό ρόλο στην εφαρμογή καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα μπορεί να διαδραματίσει η συνεργασία του σχολείου και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Στην παρούσα εργασία διερευνάται η σχέση του σχολείου και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην εφαρμογή καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Για την διεξαγωγή της έρευνας αξιοποιήθηκε ο συνδυασμός των μεθόδων της βιβλιογραφικής ανασκόπησης και της ποιοτικής έρευνας. Μέσω συνεντεύξεων σε εκπαιδευτικούς, διευθυντές σχολείων και σε στελέχη παιδείας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, συλλέχθηκαν δεδομένα, ώστε δια της ποιοτικής ανάλυσης με θεματικό χαρακτήρα να απαντηθούν τα ερευνητικά ερωτήματα της έρευνας, σε σχέση με την ενίσχυση της παιδείας μέσω των καινοτόμων προγραμμάτων, τα εμπόδια στη συνεργασία των φορέων και στις προοπτικές της συνεργασίας σχολείου και τοπικής αυτοδιοίκησης για την αξιοποίηση σχετικών προγραμμάτων. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν ότι τα οφέλη από την αξιοποίηση καινοτόμων προγραμμάτων στην εκπαίδευση είναι σημαντικά τόσο για το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα, όσο και για τους εκπαιδευτικούς και τους εκπαιδευόμενους. Παρόλα αυτά, σημαντικά εμπόδια υπάρχουν και παρακωλύουν την συνεργασία σχολείου και τοπικής αυτοδιοίκησης για την εφαρμογή καινοτόμων προγραμμάτων. Η αντιμετώπιση των εμποδίων αυτών είναι απαραίτητη, ώστε σε ανανεωμένο νομοθετικό πλαίσιο, χωρίς γραφειοκρατικά κωλύματα και με σαφή ενημέρωση όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς να συνεργάζονται για τον κοινό σκοπό της εφαρμογής καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
Φυσική περιγραφή 233 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Cooperation
Innovative Educational Programmes
Local Government
School Management
Teachers
Διεύθυνση Σχολικών Μονάδων
Εκπαιδευτικοί
Καινοτόμα Εκπαιδευτικά Προγράμματα
Συνεργασία
Τοπική Αυτοδιοίκηση
Ημερομηνία έκδοσης 2022
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 6

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Δεν έχετε δικαιώματα για να δείτε το έγγραφο.
Δεν θα είναι διαθέσιμο έως: 2023-12-07