Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Το σώμα στη μαθησιακή διαδικασία : η επίδραση πειραματικού προγράμματος βασισμένου στην κίνηση για τη βελτίωση της φωνολογικής επίγνωσης και της γραφοκινητικής δεξιότητας παιδιών προσχολικής ηλικίας  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000461371
Τίτλος Το σώμα στη μαθησιακή διαδικασία : η επίδραση πειραματικού προγράμματος βασισμένου στην κίνηση για τη βελτίωση της φωνολογικής επίγνωσης και της γραφοκινητικής δεξιότητας παιδιών προσχολικής ηλικίας
Συγγραφέας Οικονομάκη, Παρασκευή
Σύμβουλος διατριβής Τρούλη Καλλιόπη
Μέλος κριτικής επιτροπής Λιναρδάκης Μιχάλης
Φουντουλάκης Ανδρέας
Περίληψη Σκοπό της παρούσας έρευνας αποτέλεσε ο σχεδιασμός, η εφαρμογή και η αξιολόγηση πειραματικού προγράμματος παρέμβασης βασισμένου στην κίνηση για την απόκτηση και βελτίωση της φωνολογικής επίγνωσης και των γραφοκινητικών δεξιοτήτων παιδιών προσχολικής ηλικίας. Συμμετέχοντες στην έρευνα ήταν συνολικά 27 παιδιά προσχολικής ηλικίας, 4 έως 6 ετών, τα οποία φοιτούν σε Νηπιαγωγείο του Ηρακλείου. Την ομάδα ελέγχου αποτελούν 13 παιδιά, από τα οποία δύο παιδιά της ομάδας φοιτούν πρώτη φορά σε νηπιαγωγείο και βρίσκονται πρώτη φορά σε ελληνικό γλωσσικό περιβάλλον. Ενώ η πειραματική ομάδα απαρτίζεται από 14 παιδιά, από τα οποία τα οκτώ αντιμετωπίζουν δυσκολίες λόγου και κατανόησης. Για τη συλλογή των δεδομένων της έρευνας, πριν και μετά την παρέμβαση, αξιοποιήθηκε για την αξιολόγηση της φωνολογικής επίγνωσης το Εργαλείο Ανίχνευσης και Διερεύνησης των Αναγνωστικών Δυσκολιών στο Νηπιαγωγείο (Πόρποδας, 2007) και για τις γραφοκινητικές δεξιότητες η Κλίμακα Αξιολόγησης της Γραφοκινητικής Δεξιότητας παιδιών 4-6 ετών (ΚΑΓΔ 4-6) (Trouli, Linardakis, Manolitsis, 2012). Επιπλέον, χάρη στο ημερολόγιο ερευνητή παρατηρήσαμε την πειραματική ομάδα κατά τη διάρκεια της παρέμβασης και καταγράψαμε πληροφορίες σχετικές με τον κοινωνικό και συναισθηματικό τομέα ανάπτυξης, αλλά και λεπτομέρειες για τον γλωσσικό και κινητικό τομέα που είναι δύσκολο να διακρίνει κάποιος μέσα από τα εργαλεία, που προαναφέρθηκαν. Η στατιστική επεξεργασία των δεδομένων της έρευνας που πραγματοποιήθηκε με το στατιστικό πακέτο SPSS19, έδειξε ότι, το πειραματικό πρόγραµµα που εφαρμόστηκε στην πειραματική ομάδα είχε σαν αποτέλεσμα τη βελτίωση της πειραματικής ομάδας ως προς την οριοθέτηση στον χώρο γραφής, την αναγνώριση και κατανόηση των κατευθύνσεων (πάνω, κάτω, δεξιά, αριστερά)-πλευρίωση, όπως και τη χρήση ψαλιδιού σε σύγκριση με αυτή της ομάδας ελέγχου για τις αντίστοιχες παραμέτρους. Ωστόσο, ο έλεγχος της επίδοσης της πειραματικής ομάδας πριν και μετά την παρέμβαση δείχνει ότι η βελτίωση της πειραματικής ομάδας κρίνεται ισχυρά στατιστικά σημαντικά τόσο για τις παραμέτρους φωνολογικής επίγνωσης, όσο και των γραφοκινητικών δεξιοτήτων, σε αντίθεση με τη βελτίωση της ομάδας ελέγχου. Παρατηρούνται επίσης σημαντικά κοινωνικά και συναισθηματικά ευρήματα.
Φυσική περιγραφή 150 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Embodiment
Graphomotor skills
Movement Phonological awareness
Phonological awareness
Γραφοκινητική δεξιότητα
Ενσώματη μάθηση
Κίνηση
Φωνολογική επίγνωση
Ημερομηνία έκδοσης 2023
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 273

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 3