Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Το γράμμα ως μεταβλητή στη β' γυμνασίου : Κατανόηση και επίλυση προβλήματος  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000373225
Τίτλος Το γράμμα ως μεταβλητή στη β' γυμνασίου : Κατανόηση και επίλυση προβλήματος
Άλλος τίτλος The letter as variable in second grade of high school : Understanding and solving a problem
Συγγραφέας Καστανίδη, Φλώρα Θεοδόσιος
Σύμβουλος διατριβής Κουρουνιώτης, Χρήστος
Περίληψη Στην παρούσα εργασία επιχειρείται αρχικά η μελέτη του επιπέδου κατανόησης της έννοιας της μεταβλητής από μαθητές της Β΄ γυμνασίου. Σύμφωνα με το σχολικό εγχειρίδιο, η μεταβλητή είναι το γράμμα χ που παριστάνει έναν οποιονδήποτε αριθμό. Υπάρχουν έξι διαφορετικές ερμηνείες που δίνουν τα παιδιά στα γράμματα. Πραγματοποιήθηκε μια έρευνα, το πρώτο μέρος της οποίας αφορούσε αυτόν το σκοπό και προέκυψε ότι η μεγαλύτερη δυσκολία των παιδιών αφορά την έννοια του γράμματος ως έναν συγκεκριμένο αλλά άγνωστο αριθμό, αλλά και ως μεταβλητή, έτσι ώστε να αντιπροσωπεύει ένα σύνολο όχι συγκεκριμένων τιμών. Χωρίσαμε τα παιδιά σε τρία επίπεδα κατανόησης της έννοιας της μεταβλητής και προέκυψε ότι τα περισσότερα παιδιά ανήκουν στο μεσαίο επίπεδο. Έπειτα επιχειρείται η μελέτη της κατανόησης ενός προβλήματος από τους ίδιους μαθητές. Υπάρχουν τέσσερις ενέργειες που πρέπει να είναι ικανός ο μαθητής να πράξει όταν έχει κατανοήσει μια έννοια και στην ουσία ένα πρόβλημα. Από την έρευνα που πραγματοποιήσαμε προέκυψε ότι οι περισσότεροι μαθητές δεν είναι σε θέση να επεκτείνουν ένα πρόβλημα σε νέες καταστάσεις, είτε αυτό αφορά την κατασκευή ισοδύναμων εξισώσεων, είτε την διαμέλιση ενός προβλήματος σε μικρότερα ώστε να οδηγηθούν στην λύση. Στο τέλος της παρούσας εργασίας επιχειρείται η συσχέτιση των αποτελεσμάτων των δυο φυλλαδίων που δόθηκαν στα παιδιά, κάθε ένα από τα οποία μελετούσε τους δυο στόχους που αναφέραμε. Προέκυψε ότι από τους 10 μαθητές που ανήκουν στο χαμηλό επίπεδο κατανόησης της έννοιας του γράμματος, μόνο ένας απάντησε ορθά και στα τρία προβλήματα του δεύτερου φυλλαδίου. Από τους 22 μαθητές που ανήκουν στο μεσαίο επίπεδο μόνο οι τέσσερις απάντησαν σωστά και στα τρία προβλήματα ενώ από τους εννέα μαθητές που ανήκουν στο υψηλό επίπεδο, οι πέντε, δηλαδή οι περισσότεροι απάντησαν ορθά και στα τρία.
Φυσική περιγραφή 115 σ : εικ. ; 28 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Equation
Letter
Understanding a problem
Understanding the concept of variable
Variable
Γράμμα
Εξισώσεις
Κατανόηση προβλήματος
Κατανόηση της έννοιας της μεταβλητής
Μεταβλητή
Ημερομηνία έκδοσης 2012-03-23
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών--Τμήμα Μαθηματικών--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 34

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 7