Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού (Bullying) σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Ν. Σερρών  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000404335
Τίτλος Το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού (Bullying) σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Ν. Σερρών
Συγγραφέας Δημητράτου, Αντιγόνη
Σύμβουλος διατριβής Μαρία Βλαχάδη
Περίληψη Η εργασία αυτή επιχειρεί να προσεγγίσει το ζήτημα του σχολικού εκφοβισμού, να αναδείξει το σημαντικό ρόλο της οικογένειας και του σχολείου στην πρόληψη και αντιμετώπιση της επιθετικής συμπεριφοράς, καθώς επίσης και την ανάγκη επιμόρφωσης των καθηγητών και όλων των μελών του σχολείου σε θέματα πρόληψης και αντιμετώπισης του bullying, όπως και της σωστής ενημέρωσης των γονέων πάνω σ’ αυτό το φαινόμενο. Η παρούσα εργασία αποτελείται από δύο κυρίως μέρη: το θεωρητικό και το ερευνητικό μέρος. Το θεωρητικό μέρος αποτελείται από έξι κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται περιγραφή του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού και παρουσιάζονται ορισμοί του φαινομένου, σύμφωνα με την ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία. Ακόμη, γίνεται διαχωρισμός ανάμεσα στο bullying και το πείραγμα και γίνεται μια αναφορά στην εμφάνιση και εξάπλωση του bullying στην Ελλάδα. Στο δεύτερο κεφάλαιο περιγράφονται οι μορφές του σχολικού εκφοβισμού καθώς και ο χώρος και χρόνος εκδήλωσής του, ενώ το τρίτο κεφάλαιο χαρτογραφεί το προφίλ των παιδιών ως θύτες, θύματα και μάρτυρες του φαινομένου. Στο τέταρτο κεφάλαιο επιχειρείται να αναλυθούν οι γενεσιουργοί παράγοντες του bullying οι οποίοι μπορεί να σχετίζονται με το οικογενειακό και εκπαιδευτικό περιβάλλον, την ευρύτερη κοινωνία, αλλά και τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας και τους συνομηλίκους. Στο πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζονται οι επιπτώσεις του σχολικού εκφοβισμού στο θύτη, στο θύμα και στα παιδιά παρατηρητές. Τέλος, στο έκτο κεφάλαιο περιγράφονται τρόποι πρόληψης και αντιμετώπισης του φαινομένου του bullying που μπορούν να εφαρμόσουν τόσο η οικογένεια όσο και το σχολείο και επισημαίνεται η ανάγκη επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών αλλά και διορισμού ψυχολόγων στα σχολεία. Στη συνέχεια ακολουθεί το ερευνητικό μέρος. Η έρευνα διεξήχθη σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Ν. Σερρών, με στόχο τη διερεύνηση της ύπαρξης ή πιθανής έξαρσης του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού (bullying), καθώς και ποια μορφή βίας είναι συχνότερη στα σχολεία αυτά. Στην έρευνα αυτή ως μέθοδος συλλογής δεδομένων είναι το ερωτηματολόγιο το οποίο μοιράστηκε σε μαθητές και καθηγητές. Η ανάλυσή μας βασίζεται γύρω από τις αντιλήψεις των μαθητών και των καθηγητών για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού αλλά και τι θα μπορούσε να γίνει προκειμένου να μειωθεί το φαινόμενο αυτό.
Φυσική περιγραφή 141 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Ημερομηνία έκδοσης 2015
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Κοινωνικών Επιστημών--Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης--Πτυχιακές εργασίες
  Τύπος Εργασίας--Πτυχιακές εργασίες
Εμφανίσεις 54

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 22