|
Κωδικός Πόρου |
000377212 |
Τίτλος |
Αξιολόγηση γνώσεων και στάσεων των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε περιβαλλοντικά θέματα |
Συγγραφέας
|
Περακάκης, Μιχαήλ Εμμανουήλ
|
Σύμβουλος διατριβής
|
Κανακίδου, Μαρία
|
Μέλος κριτικής επιτροπής
|
Στεφάνου, Ευριπίδης
Μιχαλόπουλος, Νικόλαος
|
Περίληψη |
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση γενικών γνώσεων, στάσεων και συμπεριφορών των εκπαιδευτικών της 5ευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε περιβαλλοντικά θέματα. Στην πανελλαδική ποσοτική έρευνα που διεξήχθη με ερωτηματολόγιο, παρατηρήθηκαν μικρές αποκλίσεις από τους στόχους της, οι οποίες κατά συνέπεια αλλοίωσαν και την ποιότητα του αποτελέσματος της. Για το λόγο αυτό διεξήγαμε
ποιοτική έρευνα με συνέντευξη που περιορίστηκε στους εκπαιδευτικούς του νομού Ηρακλείου Κρήτης. Και στις δύο έρευνες χρησιμοποιήθηκε κοινό ερωτηματολόγιο το οποίο περιλάμβανε πέρα από τα γενικά στοιχεία, ερωτήσεις περιβαλλοντικών γνώσεων, στάσεων και συμπεριφορών των εκπαιδευτικών. Οι συγκρίσεις των δύο ερευνών παρουσίασαν σημαντικές αποκλίσεις μεταξύ τους που αναδεικνύουν την
ποιοτική έρευνα αντικειμενικότερη.
Η επεξεργασία των ερωτηματολογίων έδειξε ότι υπάρχει ένα καλό επίπεδο γνώσεων των εκπαιδευτικών, που οφείλεται κυρίως στην
ατομική τους προσπάθεια για ενημέρωση, ενώ ελάχιστοι έχουν περιβαλλοντικές σπουδές. Πολλοί από τους εκπαιδευτικούς δείχνουν να αμφισβητούν τις περιβαλλοντικές τους γνώσεις, γεγονός που οφείλεται
στην έλλειψη περιβαλλοντικών σπουδών στις παιδαγωγικές σχολές που αποφοίτησαν. Οι εκπαιδευτικοί είναι ιδιαίτερα θετικοί και δεχτικοί στην εκπαίδευση και κατάρτιση σε περιβαλλοντικά θέματα.
Η ένταξη περιβαλλοντικών μαθημάτων στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών, σε όλες τις βαθμίδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αποτελεί επιθυμία του συνόλου των εκπαιδευτικών, γιατί συμπληρώνει το φάσμα των γενικών γνώσεων που απαιτείται να παρέχεται στους
μαθητές. Η διδασκαλία των περιβαλλοντικών μαθημάτων από ικανούς και ενήμερους εκπαιδευτικούς έχει σαν στόχο την αειφόρο ανάπτυξη του περιβάλλοντος. Μέσω της εκπαιδευτικής διδασκαλίας μπορεί να ευαισθητοποιηθεί η μαθητική κοινότητα και να αφυπνιστούν οι συνειδήσεις των μαθητών ώστε να αλλάξουν τρόπο ζωής, όχι μόνο σε
προσωπικό αλλά και σε συλλογικό επίπεδο. Η έγκυρη περιβαλλοντική γνώση είναι ένας βασικός παράγοντας που συμβάλλει στην κατανόηση των περιβαλλοντικών προβλημάτων και στην αλλαγή του τρόπου σκέψης των μαθητών.
|
Φυσική περιγραφή |
224 σελ. : πίν., σχήμ., γραφ. ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Ελληνικά |
Θέμα |
Έρευνα |
|
Γνώσεις εκπαιδευτικών |
|
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση |
|
Διαθεματική προσέγγιση |
|
Εκπαιδευτικοί |
|
Ερωτηματολόγιο |
|
Παιδαγωγική έρευνα |
|
Περιβάλλον |
|
Περιβαλλοντικά θέματα |
|
Περιβαλλοντικές γνώσεις |
|
Περιβαλλοντική προσέγγιση |
|
Συνέντευξη |
Ημερομηνία έκδοσης |
2012-12-07 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών--Τμήμα Χημείας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
|
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
Εμφανίσεις |
387 |