Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Τρέχουσα Εγγραφή: 36 από 325
|
Κωδικός Πόρου |
000459459 |
Τίτλος |
Ο ρόλος της συναισθηματικής ρύθμισης των δασκάλων γενικής τάξης δημοτικού σχολείου στη διαπροσωπική σχέση με τους μαθητές τους |
Άλλος τίτλος |
Teacher's emotion regulation impact in teacher-student relationship |
Συγγραφέας
|
Μαλαματένια, Στριλιγκά
|
Σύμβουλος διατριβής
|
Μανωλίτσης Γιώργος
|
Περίληψη |
Η ποιότητα της σχέσης δασκάλου-μαθητή θεωρείται σημαντική τόσο για τα κοινωνικά όσο και για τα ακαδημαϊκά επιτεύγματα των παιδιών. Φαίνεται όμως να επηρεάζεται από τα συναισθήματα των δασκάλων και κατ’ επέκταση από την ικανότητά τους για συναισθηματική ρύθμιση, δηλαδή το να μπορούν να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους αποτελεσματικά. Για να επιβεβαιωθεί η άποψη αυτή, σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει με βάση τις απόψεις των εκπαιδευτικών, τον βαθμό συσχέτισης των δύο κυριότερων στρατηγικών συναισθηματικής ρύθμισης (γνωστική αναπλαισίωση και εκφραστική καταστολή) (Gross & John, 2003) με τους δύο παράγοντες που καθορίζουν την ποιότητα σχέσης δασκάλου-μαθητή (εγγύτητα και σύγκρουση) (Pianta, 2001). Για την υλοποίηση της μελέτης αξιοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο συναισθηματικής ρύθμισης των Gross και John (2003) και το ερωτηματολόγιο ποιότητας σχέσης δασκάλου-μαθητών του Pianta (2001) το οποίο οι εκπαιδευτικοί συμπλήρωσαν για 4 κατηγορίες μαθητών (καλύτερες μαθησιακές επιδόσεις, χειρότερες μαθησιακές επιδόσεις, καλύτερη σχέση με τον δάσκαλο, δυσκολότερη σχέση με τον δάσκαλο). Στην έρευνα συμμετείχαν 92 δάσκαλοι Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τα ευρήματα της έρευνας αφορούν τη χρήση στρατηγικών συναισθηματικής ρύθμισης από τους εκπαιδευτικούς, τον βαθμό εγγύτητας ή σύγκρουσης που νιώθουν με κάθε τύπο μαθητή, το πώς αυτά διαφοροποιούνται ανάλογα με το φύλο των παιδιών ή τα χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών (π.χ. φύλο, ηλικία, εμπειρία, τάξη διδασκαλίας) και το πώς οι μεταβλητές αυτές συσχετίζονται μεταξύ τους σε κάθε κατηγορία μαθητή. Τα συμπεράσματα της έρευνας θεωρούνται σημαντικά, καθώς μπορεί να διευρύνουν τις γνώσεις μας για την αποτελεσματική χρήση στρατηγικών συναισθηματικής ρύθμισης από τους εκπαιδευτικούς, με σκοπό τη βελτίωση των σχέσεων με τα παιδιά και κατ’ επέκταση των ακαδημαϊκών και κοινωνικών επιτευγμάτων τους.
|
Φυσική περιγραφή |
114 σ. ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Ελληνικά |
Θέμα |
Academic achievements |
|
Closeness |
|
Cognitive reappraisal |
|
Conflict |
|
Emotion regulation |
|
Expressive suppression |
|
Teacher-student relationship |
|
Γνωστική αναπλαισίωση |
|
Εγγύτητα |
|
Εκφραστική καταστολή |
|
Μαθησιακές επιδόσεις |
|
Συναισθηματική ρύθμιση |
|
Σχέση δασκάλου-μαθητή |
|
Σύγκρουση |
Ημερομηνία έκδοσης |
2023-10-02 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
|
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
Μόνιμη Σύνδεση |
https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/e/1/d/metadata-dlib-1697453296-512200-2776.tkl
|
Εμφανίσεις |
638 |