Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Τρέχουσα Εγγραφή: 60 από 325
|
Κωδικός Πόρου |
000460289 |
Τίτλος |
Εφαρμογή μοντέλου ανεστραμμένης τάξης στην Προσχολική Εκπαίδευση : διδακτική προσέγγιση της στοματικής υγιεινής μέσω του συνεργατικού περιβάλλοντος μάθησης της E-Class |
Άλλος τίτλος |
The model of flipped classroom for teaching approach of the dental health through the digital environment of the e-class in kindergarten children |
Συγγραφέας
|
Καρανδρέα, Βασιλική
|
Σύμβουλος διατριβής
|
Αμπαρτζάκη Μαρία
|
Μέλος κριτικής επιτροπής
|
Ζαράνης Νικόλαος
Κρέζα Μαρία
|
Περίληψη |
Η εν λόγω διπλωματική εργασία, στοχεύει στον σχεδιασμό, στην οργάνωση και στην
εφαρμογή του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης (Flipped Classroom) για την διδακτική
προσέγγιση της Στοματικής Υγιεινής, μέσω του ηλεκτρονικού περιβάλλοντος της E-Class, σε
παιδιά Νηπιαγωγείου. Κατά την εφαρμογή της ανεστραμμένης τάξης, διεξήχθη έρευνα
εκπαιδευτικού σχεδιασμού σε 19 παιδιά Νηπιαγωγείου της Περιφέρειας Κρήτης, κατά το
σχολικό έτος 2022-2023 και συγκεκριμένα την περίοδο μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου του
2023.
Πρωταρχικός στόχος της έρευνας, είναι η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας της
εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης μέσω της αξιοποίησης του συνεργατικού
και ηλεκτρονικού περιβάλλοντος της E-Class, ενισχύοντας παράλληλα την αυτονομία των
παιδιών Προσχολικής Ηλικίας και την παροχή κινήτρων για την ενεργή εμπλοκή τους στην
μαθησιακή διαδικασία συνολικά, καθώς και την επιμέρους ενεργή συμμετοχή των γονέων-
κηδεμόνων κατά την αλληλεπίδραση των παιδιών με την πλατφόρμα.
Δευτερεύοντες μαθησιακοί στόχοι είναι, η διδακτική προσέγγιση της Στοματικής Υγιεινής
περιλαμβάνοντας την διερεύνηση του περιεχομένου της Στοματικής Κοιλότητας, των
ασθενειών και των τρόπων αντιμετώπισης τους καθώς και την αντίληψη της σημαντικότητας
της Στοματικής Υγιεινής στην ζωή μας.
Η πραγμάτωση της έρευνας περιλαμβάνει ποσοτικές και ποιοτικές μετρήσεις που απορρέουν
αρχικά, από ψηφιακά και μη ερωτηματολόγια γονέων και παιδιών. Συγκεκριμένα,
εφαρμόστηκε ψηφιακό ερωτηματολόγιο ανίχνευσης υλικοτεχνικής υποδομής και
συνδεσιμότητας των γονέων σε Google Form. Ψηφιακό ερωτηματολόγιο αναστοχασμού και
συνολικής αποτίμησης εκ μέρους των γονέων στην πλατφόρμα E-Class. Ερωτηματολόγιο επί
χάρτου ανίχνευσης των πρότερων γνώσεων των παιδιών (Pretest) και ψηφιακό
ερωτηματολόγιο αξιολόγησης τους στην πλατφόρμα, σχετικά με τις γνώσεις που απέκτησαν
(Posttest). Επιπρόσθετα, περιλαμβάνεται ψηφιακό ημερολόγιο καταγραφής της
εκπαιδευτικού στην εφαρμογή One Note, τεστ αξιολόγησης των γνώσεων των παιδιών για
κάθε επιμέρους θεματική ενότητα της Στοματικής Υγιεινής στην πλατφόρμα E-Class και τα
στατιστικά αποτελέσματα συνολικής συμμετοχής και αλληλεπίδρασης των χρηστών με το
μάθημα στην πλατφόρμα.
Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν την θετική συμβολή της εφαρμογής της
ανεστραμμένης τάξης στην διδακτική προσέγγιση της Στοματικής Υγιεινής σε παιδιά Προσχολικής Ηλικίας. Συγκεκριμένα, τα παιδιά που συμμετείχαν στην παρούσα έρευνα-
δράση βελτίωσαν στατιστικά σημαντικά το γνωστικό και συμπεριφοριστικό τους επίπεδο
σχετικά με την Στοματική Υγιεινή. Κατά την αλληλεπίδραση τους με το ηλεκτρονικό
περιβάλλον της E-Class, αυξήθηκαν τα κίνητρα συμμετοχής τους και παράλληλα ενισχύθηκε
η αυτονομία και η ενεργή εμπλοκή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία με την καθοδήγηση
του εκπαιδευτικού για τις δράσεις εντός χολικής τάξης, σύγχρονα, και του γονέα-κηδεμόνα
για τις δράσεις εκτός σχολικής τάξης, ασύγχρονα στην πλατφόρμα E-Class.
|
Φυσική περιγραφή |
289 σ. : εικ. ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Ελληνικά |
Θέμα |
21st Century Skills |
|
Distance Education |
|
E-Class |
|
E-Class |
|
Educational Design Research |
|
Flipped Classroom |
|
ICT |
|
Oral Hygiene |
|
Preschool Children |
|
Έρευνα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού |
|
Ανεστραμμένη Τάξη |
|
Δεξιότητες του 21ου αιώνα |
|
Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση |
|
Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας |
|
Στοματική Υγιεινή |
|
Τ.Π.Ε. |
Ημερομηνία έκδοσης |
2023 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
|
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
Μόνιμη Σύνδεση |
https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/b/9/5/metadata-dlib-1699527933-826226-14954.tkl
|
Εμφανίσεις |
353 |