ERROR [2] DOMDocument::loadXML(): error parsing attribute name in Entity, line: 92
Fatal error on line 173 in file /home/dlib-portal/lib/php-handlers/neo_session.php

ERROR [2] DOMDocument::loadXML(): attributes construct error in Entity, line: 92
Fatal error on line 173 in file /home/dlib-portal/lib/php-handlers/neo_session.php

ERROR [2] DOMDocument::loadXML(): Couldn't find end of Start Tag search_coll line 92 in Entity, line: 92
Fatal error on line 173 in file /home/dlib-portal/lib/php-handlers/neo_session.php

ERROR [2] DOMDocument::loadXML(): expected '>' in Entity, line: 92
Fatal error on line 173 in file /home/dlib-portal/lib/php-handlers/neo_session.php

ERROR [2] DOMDocument::loadXML(): Opening and ending tag mismatch: raw line 52 and search_coll in Entity, line: 92
Fatal error on line 173 in file /home/dlib-portal/lib/php-handlers/neo_session.php

ERROR [2] DOMDocument::loadXML(): error parsing attribute name in Entity, line: 93
Fatal error on line 173 in file /home/dlib-portal/lib/php-handlers/neo_session.php

ERROR [2] DOMDocument::loadXML(): attributes construct error in Entity, line: 93
Fatal error on line 173 in file /home/dlib-portal/lib/php-handlers/neo_session.php

ERROR [2] DOMDocument::loadXML(): Couldn't find end of Start Tag search_coll line 93 in Entity, line: 93
Fatal error on line 173 in file /home/dlib-portal/lib/php-handlers/neo_session.php

ERROR [2] DOMDocument::loadXML(): expected '>' in Entity, line: 93
Fatal error on line 173 in file /home/dlib-portal/lib/php-handlers/neo_session.php

ERROR [2] DOMDocument::loadXML(): Opening and ending tag mismatch: session line 2 and search_coll in Entity, line: 93
Fatal error on line 173 in file /home/dlib-portal/lib/php-handlers/neo_session.php

ERROR [2] DOMDocument::loadXML(): Extra content at the end of the document in Entity, line: 93
Fatal error on line 173 in file /home/dlib-portal/lib/php-handlers/neo_session.php

E-Locus - Ιδρυματικό Καταθετήριο Πανεπιστημίου Κρήτης - Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Τρέχουσα Εγγραφή: 17 από 325

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000467049
Τίτλος Έφηβοι και διαδίκτυο : κοινωνικές και συναισθηματικές επιδράσεις του βαθμού χρήσης του διαδικτύου / Ιωάννα Παπαθανασίου.
Άλλος τίτλος Adolescents and internet : social and emotional effects of degree of internet use
Συγγραφέας Παπαθανασίου, Ιωάννα
Σύμβουλος διατριβής Μανωλίτσης Γιώργος
Περίληψη Εισαγωγή: Οι έφηβοι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο μεταξύ 4-7 ωρών καθημερνά, ενώ η πολύωρη χρήση του μπορεί να προκαλέσει εθισμό με το 48% αυτών να εκδηλώνει ήπια εθιστική συμπεριφορά (Novaković et. Al, 2023) και από 0,8 έως 26,7% σοβαρή (Κuss, 2014 ∙ Vannucci, 2020 ∙ Geisel, 2021). Τα ποσοστά εθισμού στο διαδίκτυο ποικίλουν ανάλογα με τα μέσα συλλογής δεδομένων και τη χώρα διεξαγωγής της έρευνας. Τα υψηλότερα επίπεδα εθισμού παρατηρούνται στην αποστολή μηνυμάτων, στη χρήση ιστοτόπων, κοινωνικών δικτύων και διαδικτυακών παιχνιδιών (Seker et al, 2023). Ο εθισμός σχετίζεται με δημογραφικούς, κοινωνικούς, ψυχοκοινωνικούς παράγοντες και διαταραχές (Kuss, et, al. 2014). Σκοπός: Σκοπός της συγκεκριμένης μελέτης είναι η διερεύνηση του βαθμού εξάρτησης των εφήβων από το διαδίκτυο, καθώς και οι κοινωνικές και συναισθηματικές του επιδράσεις στη ζωή των εφήβων. Μεθοδολογία: Στη συγχρονική αυτή μελέτη συμμετείχαν 125 έφηβοι, ηλικίας, 11-18 ετών, στους οποίους χορηγήθηκαν δύο σταθμισμένα ερωτηματολόγια, τα οποία διερευνούν: α) το βαθμό χρήσης του διαδικτύου (ΙΑΤ) και β) τις δυνατότητες και δυσκολίες των εφήβων (SDQ-Hel), προκειμένου να γίνουν οι σχετικές συσχετίσεις. Στο δείγμα συμμετείχαν μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου από την περιοχή του Πειραιά. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι 31,2% των συμμετεχόντων στην έρευνα κάνουν φυσιολογική χρήση του διαδικτύου, 39,2%, έχουν ήπια εθιστική συμπεριφορά, 28,8% μέτρια και 0,8% σοβαρή. Παράγοντες που σχετίσθηκαν θετικά με τον εθισμό στο διαδίκτυο είναι η πολύωρη ενασχόληση των εφήβων, οι συναισθηματικές διαταραχές, οι διαταραχές αγωγής, η διάσπαση προσοχής και τα προβλήματα με τους συνομηλίκους, ενώ υπάρχει αρνητική συσχέτιση στη χρήση του διαδικτύου και της ύπαρξης φιλοκοινωνικών δεξιοτήτων. Τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του δείγματος, φύλο, κοινωνικο-οικονομικό επίπεδο γονέων, βαθμίδα φοίτησης και επαγγέλματα γονέων φάνηκε να μη σχετίζονται με το βαθμό χρήσης του διαδικτύου. Η χρήση του εστιάζει στην επικοινωνία, στη διασκέδαση, στην ανταλλαγή μηνυμάτων, στα παιχνίδια, στην παρακολούθηση Tik Tok, Instagram, YouTube, στην πλοήγηση, ενώ γίνεται ελάχιστη χρήση για εκπαιδευτικούς σκοπούς και για το Facebook. Οι έφηβοι με ήπια έως σοβαρή εθιστική συμπεριφορά στο διαδίκτυο εκδηλώνουν προβλήματα συμπεριφοράς και διαταραχές αγωγής και έχουν λιγότερες φιλοκοινωνικές δεξιότητες, ενώ η εθιστική τους συμπεριφορά δε σχετίζεται με δημογραφικούς παράγοντες. Συμπεράσματα: Η πλειοψηφία των εφήβων που συμμετείχαν στην έρευνα κάνουν φυσιολογική χρήση του διαδικτύου, ενώ η πλειοψηφία των εφήβων με παθολογική χρήση του διαδικτύου έχει ήπια εθιστική συμπεριφορά. Οι μη φυσιολογικοί χρήστες του διαδικτύου εκδηλώνουν συναισθηματικές διαταραχές και διαταραχές αγωγής και τα ευρήματα αυτά ταυτίζονται με άλλες έρευνες (Cerniglia, 2017). Η έρευνα υπόκειται σε περιορισμούς, λόγω της επιλογής μιας συγκεκριμένης περιοχής και του μικρού δείγματος, χωρίς τήρηση αυστηρών δειγματοληπτικών ελέγχων.
Φυσική περιγραφή 112 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Addiction
Emotional Effects
Internet
Social Effects
Διαδίκτυο
Εθισμός
Κοινωνικές επιδράσεις
Συναισθηματικές επιδράσεις
Ημερομηνία έκδοσης 2024.
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/c/f/4/metadata-dlib-1725259412-487547-13592.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 34

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Δεν έχετε δικαιώματα για να δείτε το έγγραφο.
Δεν θα είναι διαθέσιμο έως: 2025-01-01