Your browser does not support JavaScript!

Διδακτορικές διατριβές

Τρέχουσα Εγγραφή: 3 από 20

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000444367
Τίτλος Αξιολόγηση της υπολογιστικής σκέψης στην Α' και Β' τάξη δημοτικού στα πλαίσια της διδασκαλίας των φυσικών επιστημών μέσω της δημιουργίας ψηφιακών παιχνιδιών
Άλλος τίτλος Assessing computational thinking in the first and second grade of primary school amid environmental studies through the creation of digital games
Συγγραφέας Κανάκη, Καλλιόπη Αντωνίου
Σύμβουλος διατριβής Καλογιαννάκης Μιχαήλ
Μέλος κριτικής επιτροπής Ζαράνης Νικόλαος
Παπαδοπούλου Πηνελόπη
Πολίτης Παναγιώτης
Σκουμιός Μιχαήλ
Σταμοβλάσης Δημήτριος
Σταύρου Δημήτριος
Περίληψη Στη διατριβή αυτή, παρουσιάζουμε ένα καινοτόμο εργαλείο αξιολόγησης βασικών δεξιοτήτων της υπολογιστικής σκέψης, το οποίο είναι αναπτυξιακά κατάλληλο για μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης του Δημοτικού. Ο βασικός πυλώνας του είναι το υπολογιστικό περιβάλλον PhysGramming (ακρωνύμιο του Physical Science Programming), που παρέχει στους χρήστες τη δυνατότητα να δημιουργήσουν τα δικά τους ψηφιακά παιχνίδια (στο κείμενο χρησιμοποιείται το αρσενικό γραμματικό γένος για λόγους συντομίας). Η έρευνά μας επικεντρώθηκε σε τρία βασικά σημεία: 1. Στον έλεγχο της αξιοπιστίας και της εγκυρότητας των αποτελεσμάτων που προκύπτουν από την εφαρμογή του προτεινόμενου εργαλείου αξιολόγησης. 2. Στην εφαρμογή του εργαλείου αξιολόγησης στη σχολική τάξη, με σκοπό την ανάδειξη των επιπέδων βασικών δεξιοτήτων της υπολογιστικής σκέψης μαθητών πρώτης σχολικής ηλικίας. 3. Στον έλεγχο της συσχέτισης των επιπέδων δομικών δεξιοτήτων της υπολογιστικής σκέψης με την κατανόηση του περιεχόμενου του μαθήματος της Μελέτης του Περιβάλλοντος. Με άλλα λόγια, ο στόχος ήταν να ελέγξουμε εάν υπάρχει συσχέτιση των υψηλών μαθησιακών επιδόσεων σε επιστημονικά πεδία, με τα υψηλά επίπεδα βασικών δεξιοτήτων της υπολογιστικής σκέψης. Όσον αφορά στην υλοποίηση της ερευνητικής διαδικασίας, όλα τα στάδιά της πραγματοποιήθηκαν σε σαφώς καθορισμένο και ισχυρό πλαίσιο δεοντολογίας. Στην έρευνα συμμετείχαν 435 μαθητές Δημοτικών σχολείων στο Ηράκλειο της Κρήτης, στα πλαίσια του μαθήματος της Μελέτης του Περιβάλλοντος. Σχετικά με την αναγκαιότητα της έρευνάς μας, αυτή προκύπτει από την επισκόπηση της διεθνούς βιβλιογραφίας, όπου αναδεικνύεται η έλλειψη εργαλείων αξιολόγησης της υπολογιστικής σκέψης, ιδιαίτερα στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. Η πρωτοτυπία της έρευνάς μας αφορά στην κατασκευή εργαλείου αξιολόγησης, του οποίου η «καρδιά» είναι το PhysGramming, που ικανοποιεί τις ανάγκες των σύγχρονων μαθητών, που ως ψηφιακοί αυτόχθονες δεν αρκούνται στην παθητική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, αλλά αρέσκονται στην κατασκευή προϊόντων της. Επιπλέον, απ’ όσο γνωρίζουμε, δεν έχει ελεγχθεί αν υπάρχει συσχέτιση των μαθησιακών επιδόσεων σε επιστημονικά πεδία, με τα επίπεδα βασικών δεξιοτήτων της υπολογιστικής σκέψης. Σημαντική καινοτομία συνιστά και η αξιολόγηση των επιπέδων βασικών δεξιοτήτων της υπολογιστικής σκέψης, ανεξάρτητα από εκπαιδευτικές δραστηριότητες που αποσκοπούν στην ενδυνάμωσή της. Θεωρούμε ότι η ερευνητική μας πρόταση θα συνεισφέρει στην εξέλιξη του επιστημονικού πεδίου που αφορά στην καλλιέργεια της υπολογιστικής σκέψης, εφόσον η ύπαρξη έγκυρων και αξιόπιστων εργαλείων αξιολόγησης επιτρέπει: (α) την αξιολόγηση των επιπέδων της υπολογιστικής σκέψης, ώστε να σχεδιαστούν στοχευμένες διδακτικές παρεμβάσεις για την ανάπτυξή της και (β) την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των εν λόγω διδακτικών παρεμβάσεων, όσον αφορά στην επίτευξη των μαθησιακών στόχων που θέτουν. ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ * Υπολογιστική σκέψη στην Εκπαίδευση. * Τεχνολογία Πληροφοριών και Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση. *Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική και Μαθηματικά στην Εκπαίδευση. * Αξιολόγηση την Εκπαίδευση.
Φυσική περιγραφή xli, 267 σ. : πιν. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Abstraction
Algorithmic thinking
Assessment
Computational thinking
Early childhood age
Gamebased learning
Object-oriented programming
Physical and natural science
Αλγοριθμική σκέψη
Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός
Αξιολόγηση
Αφαιρετική ικανότητα
Παιχνιδοκεντρική μάθηση
Πρώτη σχολική ηλικία
Υπολογιστική σκέψη
Φυσικές επιστήμες
Ημερομηνία έκδοσης 2021-06-18
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Διδακτορικές διατριβές
  Τύπος Εργασίας--Διδακτορικές διατριβές
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/f/f/0/metadata-dlib-1639554329-62170-22505.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 319

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Δεν έχετε δικαιώματα για να δείτε το έγγραφο.
Δεν θα είναι διαθέσιμο έως: 2024-10-11