Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Τρέχουσα Εγγραφή: 227 από 457
|
Κωδικός Πόρου |
000419463 |
Τίτλος |
Διερεύνηση της αποτελεσματικότητας μιας πρότυπης παρεμβατικής μελέτης στην αναγνωστική ευχέρεια σε μαθητές του δημοτικού σχολείου με αναγνωστικές δυσκολίες |
Άλλος τίτλος |
Investigation of the effectiveness of a interventional study in reading fluency in students of primary school with reading difficulties |
Συγγραφέας
|
Αποστολάκη, Χρυσάνθη
|
Σύμβουλος διατριβής
|
Μουζάκη Αγγελική
|
Μέλος κριτικής επιτροπής
|
Μανωλίτσης Γεώργιος
Κυπριωτάκη Μαρία
|
Περίληψη |
Οι αναγνωστικές δυσκολίες αποτελούν πρωταρχική αιτία για την οποία οι μαθητές παραπέμπονται σε υπηρεσίες ειδικής εκπαίδευσης(Therrien & Kubina, 2006). Η ευχερής ανάγνωση αποτελεί μια απαραίτητη δεξιότητα, την οποία οι μαθητές πρέπει να κατακτήσουν για να είναι επιτυχημένοι στην ακαδημαϊκή τους πορεία, αλλά και στην μετέπειτα ζωή τους. Σκοπός της παρούσας ερευνητικής μελέτης ήταν να διερευνήσει την αποτελεσματικότητα ενός πρότυπου παρεμβατικού προγράμματος στην βελτίωση της αναγνωστικής ευχέρειας, σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Το δείγμα απαρτίζονταν από δώδεκα μαθητές τρίτης και τετάρτης δημοτικού, που αντιμετώπιζαν αναγνωστικές δυσκολίες και φοιτούσαν σε τμήματα ένταξης τυπικών σχολείων . Ο μεθοδολογικός σχεδιασμός βασίστηκε στο μοντέλο μεμονωμένου ατόμου(single subject design), ενώ η παρεμβατική διαδικασία σχεδιάστηκε βάσει της «Υπόθεσης Λεξικής Ποιότητας». Για το λόγο αυτό, η παρέμβαση ήταν σφαιρική και περιελάμβανε τους τομείς της φωνολογίας και μορφολογίας, της αποκωδικοποίησης και ευχέρειας, αλλά και της κατανόησης. Η ερευνητική διαδικασία περιλάμβανε τρεις φάσεις των έξι συνεδριών με διάρκεια τεσσάρων μηνών. Πριν και μετά από κάθε φάση συνεδριών, οι μαθητές αξιολογούνταν στην αναγνωστική ευχέρεια , ενώ πραγματοποιήθηκαν επίσης αρχικές και τελικές μετρήσεις. Τα αποτελέσματα των αρχικών μετρήσεων έδειξαν πως η πλειοψηφία των μαθητών είχε πολύ χαμηλές επιδόσεις στην αναγνωστική ευχέρεια. Μετά την εξαγωγή των αποτελεσμάτων προέκυψε πως όλοι οι μαθητές βελτίωσαν την ευχέρεια τους σε επίπεδο λέξεων και ψευδολέξεων ,ενώ σε επίπεδο ευχέρειας κειμένου, βελτιώθηκαν επίσης όλοι οι μαθητές με εξαίρεση δύο από αυτούς. Η βελτίωση της ευχέρειας, οδήγησε σε βελτιωμένες επιδόσεις και στον τομέα της κατανόησης, και κατά συνέπεια της γενικής αναγνωστικής τους δεξιότητας. Μάλιστα κάποιοι από τους μαθητές παρουσίασαν αξιοσημείωτη αύξηση στις επιδόσεις τους. Συμπερασματικά, η παρακάτω μελέτη αποδεικνύει την σημαντικότητα διεξαγωγής σφαιρικών παρεμβάσεων, που άπτονται όλων των συνιστωσών που σχετίζονται με την αναγνωστική δεξιότητα.
|
Φυσική περιγραφή |
113 σ. : εικ., πίν., σχήμ. ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Ελληνικά |
Θέμα |
Comprehension |
|
Decoding |
|
Intervention program |
|
Learning difficulties |
|
Phonological awareness |
|
Reading fluency |
|
Spelling |
|
Αναγνωστική ευχέρεια |
|
Αποκωδικοποίηση |
|
Κατανόηση |
|
Μαθησιακές δυσκολίες |
|
Ορθογραφία |
|
Παρεμβατικό πρόγραμμα |
|
Φωνολογική επίγνωση |
Ημερομηνία έκδοσης |
2018-11-19 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
|
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
Μόνιμη Σύνδεση |
https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/6/9/3/metadata-dlib-1542967762-180529-10355.tkl
|
Εμφανίσεις |
286 |