Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Τρέχουσα Εγγραφή: 4828 από 6553
|
Κωδικός Πόρου |
000417545 |
Τίτλος |
Ο ρόλος των παραμυθιών στην αγωγή και ανάπτυξη των παιδιών και η διαδικασία πρόσληψής τους : μελέτη περιπτώσεων μητέρων, πατέρων και των παιδιών τους (αγοριών και κοριτσιών) 7-8 και 11-12 ετών με βάση επιλεγμένων παραμυθιών του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν |
Άλλος τίτλος |
The role of fairy tales in children's education and development and their receptions process: case studies of mothers, fathers and their children (boys and girls) aged 7-8 and 11-12 years old based on selected fairy tales of Hans Christian Andersen |
Συγγραφέας
|
Τσαγκαράκη, Μαριλένα
|
Σύμβουλος διατριβής
|
Καραΐσκου, Μαρία
Πουρκός, Μάριος
|
Περίληψη |
Το παραμύθι αποτελεί το πιο αναγνωρισμένο είδος παιδικής λογοτεχνίας που ασκεί σημαντική επίδραση στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού. Το συγκεκριμένο λογοτεχνικό είδος ακολουθεί τον άνθρωπο από την αρχαιότητα μέχρι και στις μέρες μας. Η παρουσίαση και οι τροποποιήσεις που υφίστατο σχετίζονται άμεσα με το ιστορικό-κοινωνικό-πολιτισμικό πλαίσιο κάθε εποχής.
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθεί ο ρόλος των παραμυθιών στην αγωγή και ανάπτυξη των παιδιών καθώς και ο τρόπος πρόσληψης τους σε σχέση με τις απόψεις και αντιλήψεις των γονέων για το συγκεκριμένο λογοτεχνικό είδος. Για την εξέταση των προαναφερθέντων διεξήχθη έρευνα σε οικογένειες, εστιάζοντας στους γονείς και στα παιδιά τους.
Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από (6) γονείς και (4) παιδιά ηλικίας 7-8 και 11-12 ετών και όλη η έρευνα βασίστηκε στην ποιοτική μεθοδολογία. Πιο συγκεκριμένα, για να μελετηθεί σε βάθος η συγκεκριμένη μελέτη περίπτωσης χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος του τριγωνισμού (ατομική ημιδομημένη κλινική συνέντευξη και ιχνογραφική αναπαράσταση) σε συνδυασμό με την ανάλυση περιεχομένου.
Όπως προέκυψε από τα αποτελέσματα της έρευνας όλα τα υποκείμενα έχουν έρθει σε επαφή με το λογοτεχνικό είδος του παραμυθιού, άλλα σε περισσότερο και άλλα σε μικρότερο βαθμό. Ο βαθμός εξοικείωσης των παιδιών με το παραμύθι και τις ιδιοτυπίες του, ανοιχτό-κλειστό, αίσιο-μη αίσιο σχετίζεται άμεσα από τις αντιλήψεις και επιλογές των γονέων.
Σύμφωνα με την ανάλυση των δεδομένων, το παραμύθι επηρεάζει σημαντικά την ηθική-συναισθηματική και γνωστική ανάπτυξη του παιδιού και οι διαδικασίες πρόσληψης των παραμυθιών εξαρτώνται άμεσα από το πλαίσιο μέσα στο οποίο εντάσσεται το παιδί. Εμπειρίες και βιώματα απορρέουν από το προαναφερθέν πλαίσιο, τα οποία καλούνται να εξωτερικευτούν στην αλληλεπίδραση του παιδιού με το λογοτεχνικό είδος του παραμυθιού.
Η παρούσα έρευνα προσφέρει αυθεντικά δεδομένα, που συμβάλλουν στην κατανόηση σε βάθος της συγκεκριμένης μελέτης περίπτωσης όσον αφορά στον ρόλο των παραμυθιών στην ζωή του παιδιού, δημιουργώντας προβληματισμούς και σκέψεις για μελλοντική έρευνα.
|
Φυσική περιγραφή |
189 σ. : εικ., πίν. ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Ελληνικά |
Θέμα |
Case study |
|
Children's development |
|
Education |
|
Fairy tale |
|
Hans Christian Andersen |
|
Inconclusive fairy tale's end |
|
Lived experience |
|
Parental influence |
|
Qualitative research methods |
|
Reception processes |
|
Ανάπτυξη των παιδιών |
|
Ανοιχτό τέλος του παραμυθιού |
|
Βίωμα |
|
Διαδικασίες πρόσληψης |
|
Μελέτη περίπτωσης |
|
Οικογενειακή επιρροή |
|
Παραμύθι |
|
Ποιοτικές μέθοδοι έρευνας |
|
Χανς Κρίστιαν Άντερσεν |
Ημερομηνία έκδοσης |
2017 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
|
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
Μόνιμη Σύνδεση |
https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/e/6/6/metadata-dlib-1535538764-44746-31354.tkl
|
Εμφανίσεις |
361 |