Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Τρέχουσα Εγγραφή: 5937 από 6549
|
Κωδικός Πόρου |
000432191 |
Τίτλος |
Διαφοροποίηση του φύλου των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στην εμφάνιση συναισθηματικών και συμπεριφορικών προβλημάτων |
Άλλος τίτλος |
Students with special learning disabilities and the appearance of emotional and behavioral problems : the differentiating role of gender |
Συγγραφέας
|
Σπυρόπουλος, Χρήστος
|
Σύμβουλος διατριβής
|
Μαρκοδημητρακή Μαρία
|
Μέλος κριτικής επιτροπής
|
Κυπριωτάκη Μαρία
Μανωλίτσης Γεώργιος
|
Περίληψη |
Είναι γνωστό ότι οι Μαθησιακές Δυσκολίες (ΜΔ) σχετίζονται με την ύπαρξη προβλημάτων συμπεριφοράς τα οποία εκτείνονται από την επιθετικότητα μέχρι την απάθεια ή και την εσωστρέφεια (Grigorenko, 2001). Τα παιδιά που βιώνουν συγκεκριμένα προβλήματα, όπως τα παιδιά που έχουν Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ΕΜΔ), παρουσιάζουν αυξημένες πιθανότητες να εκδηλώσουν κάποια ψυχική διαταραχή και υψηλά επίπεδα άγχους και φόβου σε σχέση με τα τυπικώς αναπτυσσόμενα παιδιά (Caron & Rutter, 1991∙ Al-Yagon & Mikulincer, 2004). Η παρούσα έρευνα έχει στόχο να διερευνήσει τη συσχέτιση μεταξύ του φύλου των μαθητών με Ε.Μ.Δ. και της εμφάνισης συναισθηματικών και συμπεριφορικών προβλημάτων. Από την ανασκόπηση της βιβλιογραφίας προέκυψε η άμεση σύνδεση των ΕΜΔ με την εμφάνιση συμπεριφορικών προβλημάτων, συναισθηματικών διαταραχών και προβλημάτων διαγωγής. Επίσης, αρκετές έρευνες έχουν δείξει ότι υπάρχει σχέση ανάμεσα στο φύλο και το είδος της διαταραχής που εμφανίζεται, καθώς στα αγόρια παρατηρούνται υψηλότερα ποσοστά εμφάνισης προβλημάτων εξωτερίκευσης, σε σχέση με τα κορίτσια, όπου τα προβλήματα εσωτερίκευσης είναι περισσότερα. Το δείγμα της έρευνας αποτελούνταν από 129 παιδιά με Ε.Μ.Δ., που φοιτούν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Για το σκοπό της παρούσας έρευνας χορηγήθηκε το ερωτηματολόγιο Δυνατοτήτων και Δυσκολιών (Strength and Difficulties Questionnaire-SDQ), το οποίο απευθύνεται σε παιδιά και εφήβους 4-17 ετών. Το ερωτηματολόγιο Δυνατοτήτων και Δυσκολιών είναι ένα σύντομο εργαλείο το οποίο αξιολογεί 25 θετικές και αρνητικές συμπεριφορές και μπορεί να συμπληρωθεί από τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και από τους ίδιους τους μαθητές. Στην παρούσα έρευνα τα ερωτηματολόγια θα συμπληρωθούν από τους εκπαιδευτικούς των παιδιών με ΕΜΔ. Καθώς υπάρχει περιορισμένος αριθμός ερευνών που αφορούν το συγκεκριμένο θέμα στον ελληνικό χώρο, η παρούσα έρευνα, θα μπορούσε να προσφέρει χρήσιμα δεδομένα και να συμβάλλει στη διερεύνηση των συμπεριφορικών προβλημάτων για τους μαθητές με ΕΜΔ που φοιτούν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
|
Φυσική περιγραφή |
48 σ. : πιν. ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Ελληνικά |
Θέμα |
Behavioral Problems |
|
Emotional Disorders |
|
Peer Relationships |
|
Specific Learning Disabilities |
|
Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες |
|
Συμπεριφορικά Προβλήματα |
|
Συναισθηματικές Διαταραχές |
|
Σχέσεις με Συνομήλικους |
Ημερομηνία έκδοσης |
2020 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
|
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
Μόνιμη Σύνδεση |
https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/8/0/7/metadata-dlib-1600410603-698523-1226.tkl
|
Εμφανίσεις |
306 |