Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Τρέχουσα Εγγραφή: 4665 από 6576
|
Κωδικός Πόρου |
000416348 |
|
https:// |
Τίτλος |
Η ανάπτυξη του ακαδημαϊκού λεξιλογίου των δίγλωσσων μαθητών μέσα από τη διδασκαλία των Κοινωνικών Σπουδών |
Άλλος τίτλος |
The development of the academic vocabulary of bilingual students through the instruction of social studies |
Συγγραφέας
|
Περακάκη, Μαρία
|
Σύμβουλος διατριβής
|
Ασπασία Χατζηδάκη
|
Περίληψη |
Οι γλωσσικές ανάγκες των μαθητών από διαφορετικό γλωσσικό και πολιτισμικό υπόβαθρο που φοιτούν στα ελληνικά σχολεία χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής από τους εκπαιδευτικούς. Η επικοινωνιακή ευχέρεια των δίγλωσσων μαθητών που έχουν ζήσει κάποια χρόνια στην Ελλάδα δεν ισοδυναμεί με γλωσσική επάρκεια. Αντίθετα, απαραίτητη προϋπόθεση για να ανταποκριθούν οι δίγλωσσοι μαθητές στις υποχρεώσεις του σχολείου είναι η ανάπτυξη της ακαδημαϊκής γλωσσικής ικανότητάς τους, γεγονός που απαιτεί χρόνο και συστηματική προσπάθεια (Cummins, 2000: 76). Ιδιαίτερα το ακαδημαϊκό λεξιλόγιο που χαρακτηρίζει τη γραπτή γλώσσα του σχολείου και συναντάται σε όλα τα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος αποτελεί αναμφίβολα πηγή δυσκολιών για τους δίγλωσσους μαθητές (Stahl & Nagy, 2006:6).
Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να διερευνήσει την επίδραση της ρητής διδασκαλίας ακαδημαϊκών λέξεων κατά τη διδασκαλία του μαθήματος της ιστορίας στην γλωσσική ανάπτυξη δίγλωσσων παιδιών σχολικής ηλικίας. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 5 δίγλωσσοι μαθητές Δ΄ δημοτικού, οι οποίοι φοιτούσαν σε μία συμβατική τάξη ενός δημόσιου σχολείου της πόλης των Χανίων. Για τις ανάγκες της μελέτης πραγματοποιήθηκαν 10 διδασκαλίες με βάση την προσέγγιση διδασκαλία γλώσσας μέσω περιεχομένου σε διάστημα 5 εβδομάδων. Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκαν εναλλάξ πέντε ‘απλές’ διδασκαλίες (από τη δασκάλα της τάξης) και πέντε ‘πειραματικές’ διδασκαλίες με ενσωμάτωση λεξιλογικής διδασκαλίας (από την ερευνήτρια). Πριν την έναρξη και κατά την ολοκλήρωση της παρέμβασης αξιολογήθηκε το επίπεδο λεξιλογίου των παιδιών με παραμετρικά και μη παραμετρικά τεστ. Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν ότι η διδακτική παρέμβαση συνέβαλε σημαντικά στην ανάπτυξη του λεξιλογίου των δίγλωσσων παιδιών με μέτριο προς υψηλό επίπεδο γλωσσομάθειας, ενώ η επίδρασή της ήταν περιορισμένη σε μαθητές σε χαμηλό επίπεδο γλωσσομάθειας.
|
Φυσική περιγραφή |
200 σ. ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Ελληνικά |
Θέμα |
Academic language |
|
Academic vocabulary |
|
Bilingualism |
|
Frayer model |
|
Ακαδημαϊκή γλώσσα |
|
Ακαδημαϊκό λεξιλόγιο |
|
Διγλωσσία |
|
Μοντέλο Frayer |
|
Περιβάλλον οικογενειακού γραμματισμού |
Ημερομηνία έκδοσης |
2017 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
|
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
Μόνιμη Σύνδεση |
https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/d/d/a/metadata-dlib-1528372321-224378-12340.tkl
|
Εμφανίσεις |
1496 |